Kommunikativ och hjälpsam administratör till viktig myndighet

Kommunikativ och hjälpsam administratör till viktig myndighet

Arbetsbeskrivning

Har du god erfarenhet av kundservice och är en stjärna på kvalitativt bemötande? Vill du arbeta på en stor samhällsviktig myndighet och bidra till verksamhetens utveckling i rollen som kundserviceinriktad administratör? Med en klar och tydlig kommunikation samt ett professionellt förhållningssätt så kommer du leverera på hög nivå. Låter det intressant? Läs vidare och sök redan idag!
Om tjänsten
Nu söker vi på Perido en administratör med erfarenhet av service till vår kund, en statlig förvaltningsmyndighet med uppgift att skapa trygghet i samhället. Tjänsten är placerad på kontoret som är beläget väldigt centralt i vackra Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som administratör kommer du att arbeta inom kommunikationsavdelningen och stödja hela myndighetens verksamhet genom att vara länken mellan myndigheten, privatpersoner och företag. Din uppgift är att tillmötesgå målgruppens behov genom att informera, svara på frågor, ge råd och vägleda via kommunikationskanaler så som telefon, e-post, webb och sociala medier. Tillsammans med dina medarbetare är du med och påverkar i utvecklingen och förändringen av verksamheten för att klara framtidens utmaningar. En kortare utbildning kommer att hållas av myndigheten för att ge dig all den kunskap du behöver i ditt arbete.
Dina egenskaper
Vi letar efter dig som är strukturerad, noggrann samt har en lugn och stabil utstrålning. Du arbetar lösningsorienterat och har erfarenhet av kundbemötande och service vilket gör att du är trygg i att hantera olika slags frågor och behov av vägledning. Din kommunikation är tydlig och du tar ditt ansvar för att se till så att du når fram till mottagaren och tillmötesgår dennes behov. Det är bra om du har tidigare erfarenhet från service och tjänster i digitala kanaler och är bekväm i moderna kundhanteringssystem.
Låter detta som du? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasial utbildning
Minst 2 års arbetslivserfarenhet av kundnära verksamhet
Minst 3 års arbetslivserfarenhet som administratör
Erfarenhet av service och tjänster i digitala kanaler
Erfarenhet av moderna kundhanteringssystem
Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, både på svenska och engelska

Plus i kanten:
Erfarenhet av tull- eller speditionsarbete

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2020-08-31, chans till förlängning på två månader. Tillträde 2020-06-01.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänsten referensnummer 31694 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 april 2020
  • Ansök senast: 15 maj 2020

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Biladministratör söks

Biladministratör söks

16 maj 2024

Administratör till Planstöd

Administratör till Planstöd

15 maj 2024