Kommunikatör

Kommunikatör

Arbetsbeskrivning

Målet för jämställdhetsarbetet i Sverige är att kvinnor och män ska ha samma makt och möjligheter att forma samhället och sina egna liv. Arbetet omfattar bland annat frågor om inflytande, ekonomi, hälsa, utbildning, arbete och kroppslig integritet.

Jämställdhetsmyndigheten ska säkerställa att regeringens jämställdhetspolitik får genomslag genom att bidra till ett effektivt genomförande av jämställdhetspolitiken.

Arbetsuppgifter

Nu söker vi dig som med kommunikation kan skapa förutsättningar för att sprida kunskap, metoder och erfarenheter från Jämställdhetsmyndighetens expertis.

Din blick är mot omvärlden där du förstår målgruppers behov och beteenden som du sen får att möta verksamhetens mål genom kommunikation, både intern och externt. Du kan skapa redaktionellt innehåll som gör komplexa frågor tydliga, synliggör fakta och ger värde för yrkesverksamma och andra av våra målgrupper. Du kan använda dig av det digitala kommunikationslandskapet. 

Du leder kommunikationsinsatser i nära samarbete med ansvariga från verksamheten, men kan också genom rådgivning och kompetenshöjande insatser göra dina kollegor bra på att kommunicera. Som ansvarig kommunikatör arbetar du med insikter, planering, produktion och uppföljning. Du kommer arbeta nära andra kommunikatörer som bidrar med olika specialistkunskaper för att vi tillsammans ska nå vårt mål. Du är nyfiken på att veta om det vi gör skapar värde och nytta så du tillför god kunskap genom att följa upp kommunikationsinsatser.

Kvalifikationer


• Högskole- eller universitetsutbildning inom journalistik, kommunikation eller motsvarande.
• Minst 3 års erfarenhet som kommunikatör.
• Erfarenhet av att ansvara för och genomföra kommunikationsprojekt med både analys, planering, produktion och uppföljning, där flera personer bidragit till resultatet.
• Kunskap om jämställdhetsområdet.
• God kunskap om digital kommunikation.
• Erfarenhet av kommunikation i offentlig sektor.
• Mycket goda kunskaper i svenska och klarspråk.

Vi ser det som meriterande om du har


• Erfarenhet av pressarbete.
• Erfarenhet av att beställa kommunikation från byrå.
• Projektledningskompetens.
• Kunskaper i Adobe CS.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas med uppgifterna och trivas ser vi att du som söker är lösningsfokuserad, målinriktad, ödmjuk och har en god samarbetsförmåga. En pedagogisk kompetens krävs också.

Anställningsinformation

Tjänsten är placerad på Jämställdhetsmyndighetens kontor i Angered. Resor i tjänsten kan förekomma. Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. 

Praktisk information

Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Fredrik Gladh, avdelningschef 031-392 90 62. Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Johanna Hagbranth, HR-generalist, 031-392 90 15. Fackliga kontaktpersoner: för Saco-S Jennifer Bolin 031–392 90 21 och för ST Robert Kristiansen 031–392 90 83.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Jämställdhetsmyndigheten välkomnar sökanden med olika erfarenheter och bakgrunder.

Välkommen med din ansökan senast 23 mars. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jämställdhetsmyndigheten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 mars 2022
  • Ansök senast: 23 mars 2022

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024