Kommunikatör

Kommunikatör

Arbetsbeskrivning

Vi söker en kommunikatör
Är du en samhällsintresserad kommunikatör som vill arbeta på en myndighet som verkar inom det högaktuella området arbetsmiljö? Då kan jobbet som kommunikatör hos oss vara något för dig!
Vårt uppdrag
Myndigheten för arbetsmiljökunskap är en statlig myndighet med säte i Gävle. Myndigheten är ett nationellt kunskapscentrum för frågor som rör arbetsmiljön. Vi sammanställer och tillgängliggör forskningsbaserad kunskap om arbetsmiljö, utvärderar och analyserar effekter av statliga reformer, följer och främjar kunskapsuppbyggnad om arbetsmiljöfrågor både inom EU och andra länder samt arbetar med frågor kopplade till företagshälsovårdens utveckling. Vår ambition är att bidra till ett friskt, glädjefyllt och hållbart arbetsliv.
Arbetsuppgifter
Vi arbetar långsiktigt för att sprida arbetsmiljökunskap med målsättningen att utveckla och ge stöd till det praktiska arbetsmiljöarbetet på arbetsplatser. En viktig del i vårt uppdrag är att den kunskap vi sprider är anpassad utifrån våra målgruppers behov. I det arbetet är du viktig och vi söker dig som har erfarenhet av strategiskt och operativt kommunikationsarbete. Anställningen innebär bland annat att arbeta med planering, samordning och genomförande av aktiviteter för spridning av kunskap om arbetsmiljö.
Du kommer att delta i projekt och verka för ett kommunikativt arbetssätt inom myndigheten, samt skriva texter som bygger på vetenskapligt underlag. Arbetet bedrivs både självständigt och i team med planering och genomförande av kommunikationsinsatser. I dina arbetsuppgifter ingår att föra dialoger med våra målgrupper, samarbetsparters, kontakt med media och olika leverantörer. Du arbetar såväl redaktionellt med text, bild och film till våra digitala kanaler som med att producera text till sammanfattningar av rapporter och vetenskapliga artiklar. Du arbetar också med att förbereda artiklar och debattartiklar. Du arbetar parallellt med kortsiktiga och långsiktiga uppdrag.
Kvalifikationer
För att vara aktuell för denna tjänst ser vi att du:
Har en akademisk examen på minst kandidatnivå i media- och kommunikation eller liknande utbildningsprogram eller relevant arbetslivserfarenhet som vi på myndigheten bedömer som motsvarande.
Har flera års dokumenterad erfarenhet av strategiskt och praktiskt kommunikationsarbete.
Kan hantera hela processer och genomföra egna reportage från idé till färdigt inslag, videoklipp och artiklar.
Har mycket goda kunskaper i tal och skrift i svenska och engelska.

Det är meriterande om du:
Har erfarenhet av att ha arbetat med kommunikation inom offentlig verksamhet.
Har erfarenhet av att arbeta med klarspråk.
Har redaktionell erfarenhet.
Har erfarenhet av arbete i projektform eller team-baserat.
Har goda kunskaper i Office-paketet.
Har arbetat i publiceringsverktyg för webbplatser.
Har vana av att arbete med sociala medier och nyhetsbrev.

Personliga egenskaper
Du är en säker stilist och använder sociala medier naturligt i din vardag. Du har förmåga att se helheter och anpassar kommunikationen utifrån förutsättningar och mottagare. Du är utåtriktad, har god samarbetsförmåga och vana att arbeta självständigt. Rollen kräver att du självständigt kan sammanställa rapporter och informationsunderlag bland annat i form av webbtexter.
Vi är en myndighet med ca 20 medarbetare och är fortfarande i ett uppbyggnadsskede. Det är därför viktigt att du tycker om att bidra i utveckling och förändring inom ditt område. Vi kommer att värdera personliga egenskaper högt.
Anställningens omfattning och villkor
Anställningen är tills vidare och på heltid med tillträde snarast. Vi tillämpar provanställning på 6 månader. Tjänsteställe är Gävle. Myndigheten erbjuder månadslön med individuell lönesättning och praktiserar förtroendearbetstid för samtliga anställda. Arbetssättet på kontoret är organiserat i team och projekt som förutsätter att medarbetare är på plats i Gävle även om en del arbete kan bedrivas på distans.
Så gör du för att ansöka
Välkommen med din ansökan bestående av CV, examensbevis och ett personligt brev senast 2022-04-22 där du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Sänd din ansökan till jobb@mynak.se och märk den med diarienummer P 2022-000009. Myndigheten behandlar alla ansökningar i enlighet med GDPR.
Om du har några frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Anna Mattisson (HR), 026-14 84 26, eller om arbetets innehåll, kontakta Joakim Silfverberg (funktionssamordnare), 026-14 84 05. Vår fackliga representant är Christer Gustafsson (SACO), 076-827 44 72 och Cinnika Lögdqvist (ST), 031-617052.
Myndigheten för arbetsmiljökunskap strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. I rekryteringsprocessen har vi tagit ställning till samarbetspartners och annonsvägar och undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Sammanfattning

Postadress

Drottninggatan 9 3TR
Gävle, 80320

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024