OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunalförbundet Sörmlands Kollektivtrafikmyndighet (myndigheten) svarar för att den regionala kollektivtrafiken i, samt till och från Sörmland, utförs på ett kvalitativt och kostnadseffektivt sätt samt att den bidrar till regional utveckling, god miljö och tillgodoser invånarnas behov av kollektivtrafik. Myndighetens övergripande mål är att skapa en attraktiv kollektivtrafik för hållbar tillväxt och utveckling.
Vi vill erbjuda en modern kollektivtrafik som är känd och omtyckt av alla. Vi har idag verksamhet i Nyköping och Eskilstuna.
Sörmlands Kollektivtrafikmyndighet - Den moderna myndigheten som är Hållbar, Professionell och Lyhörd.
ARBETSUPPGIFTER
Är du stilist, har ett korrekt och precist språk i tal och skrift, gillar digital utveckling och har ett serviceinriktat sätt? Intresserar du dig dessutom för miljö-, samhälls-, och kollektivtrafikfrågor? Då kanske det här jobbet passar dig.
I uppdraget som kommunikatör arbetar du med myndighetens interna och externa kommunikation. Det innebär allt från strategisk kommunikationsplanering till genomförande av olika kommunikationsinsatser såsom att skriva pressmeddelanden, trafikinformation, producera och uppdatera informationsmaterial, mallar och trafikkartor och publicera i olika kanaler. Du fungerar även som stöd för myndighetens medarbetare och chefer i frågor som rör textproduktion, mediefrågor och kommunikationsplanering. Du är redaktör för digitala kanaler och sköter medie- och omvärldsbevakning. Som kommunikatör kommer du att ha en central roll i myndighetens digitalisering. Tillsammans med chef och kollegor arbetar du med myndighetens varumärkesplattform och den grafiska profilen.
Tjänsten är placerad på enheten för Kommunikation och försäljning som bland annat ansvarar för hela processen att initiera, analysera, planera, genomföra och utvärdera myndighetens information och kommunikation. Du har en kommunikatörskollega och din närmaste chef är kommunikationschefen som även ansvarar för medarbetare och verksamhet på Station360.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lämplig akademisk, alternativt eftergymnasial, utbildning inom kommunikation, information eller journalistik. Det här kan vara första jobbet efter studierna, men vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet av uppgifter liknande de som ingår i rollen här. Du är en skicklig skribent som är van att anpassa budskap efter olika mottagare och medier. Du är duktig på moderna IT-verktyg i allmänhet och du får gärna vara van att använda InDesign och Photoshop och det är ytterligare ett plus om du har erfarenhet av webbpubliceringsverktyg.
Som person uppskattar du att få vara med och bygga upp och utveckla en verksamhet, vilket samtidigt kräver att du måste klara att arbeta i en föränderlig miljö där rutiner och givna svar saknas. Du är trygg i dig själv och din yrkesroll och du är självstartande. Det innebär att du har förmågan att se vad som behöver göras – och sedan gör det. Ditt servicetänk och din förmåga att lyssna in kollegors och kunders behov är mycket viktiga för att lyckas i rollen. I rollen ingår att samverka och förankra, både internt och externt, varför du har förmåga att prata med många aktörer samtidigt och hålla många bollar i luften utan att tappa dem. Vi förutsätter att du har intresse för samhällsfrågor och gillar offentlig verksamhet.
ÖVRIGT
Vi ber dig söka denna tjänst via länken i annonsen. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan och enkät då de bedöms gentemot andra sökande. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du uppger annonsens referensnummer.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult Therese Laidna
016-710 25 09
Rekryteringskonsult Peter Poulsen
016-710 10 67
Rekryteringskonsult Therese Gustavsson
Rekryteringskonsult Sofia Kroné Karlsson
070-086 66 53
Kanslichef Henrik Sollenborn
Sörmlands Kollektivtrafikmyndighet
HR-ansvarig Helene Lundkvist Lontos
0155-26 59 25
Rekryteringskonsult Therese Gustavsson
016-710 5019