Kommunikatör

Arbetsbeskrivning

CENTRUM är en av tio stadsdelsförvaltningar i Göteborg. Stadsdelen Centrum omfattar områdena Krokslätt, Guldheden, Landala, Vasastaden, Johanneberg, Lorensberg, Heden, Inom Vallgraven, Stampen samt Gårda. Vi är drygt 2 000 anställda som arbetar tillsammans för att erbjuda allt från förskola till äldreomsorg för Centrums 60 000 invånare. Målet är ett bra liv för alla människor i Centrum.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning bland våra medarbetare tillför verksamheten.
I vårt arbete utgår vi från Göteborgs stads fyra förhållningssätt:

• Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för
• Vi bryr oss
• Vi arbetar tillsammans
• Vi tänker nytt




ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en erfaren kommunikatör som kan vara en strategisk partner och praktiskt stöd för vår sektor utbildning. Jobbet innebär allt från att våga ställa svåra frågor i känsliga lägen och vara kvalificerat bollplank i komplexa frågor, till att coacha vid mediekontakter, uppdatera hemsidan och skriva artiklar till intranätet.

Du blir också redaktör för vår hushållstidning Centrumliv. Därför måste du vara en flyhänt skribent och erfaren producent av journalistiska produkter. Tjänsten innebär också att vara förvaltningens webbansvariga, ansvarig för sociala medier, samt för trycksaksproduktion i stort. Det innebär framför allt samordningsansvar, men kräver också noggrannhet, kunskap och omvärldsbevakning. Du blir en medspelare i gruppen av kommunikatörer som tillsammans och i samklang med verksamheterna initierar och driver strategiskt viktiga frågor inom kommunikationsområdet.

Kommunikationsavdelningen i Centrums stadsdelsförvaltning består av två medarbetare och en chef.


KVALIFIKATIONER
Högskoleexamen inom medie- och kommunikationsvetenskap, journalistik eller motsvarande.

Vi söker dig som:
• har erfarenhet av att arbeta i ledningsgrupper och/eller nära chefer med att ge kvalificerat strategiskt kommunikationsstöd.
• kan arbeta konsultativt, lyhört och praktiskt och kan visa hur du med ditt sätt att arbeta med kommunikation bidragit till verksamhetens måluppfyllelse, såväl som utveckling av kommunikationsarbetet.
• är väl uppdaterad när det gäller trender och utveckling inom ditt område och har arbetat med både extern och intern kommunikation.
• har goda kunskaper om hur media fungerar och kan coacha chefer att möta media på ett öppet och proaktivt sätt.
• har erfarenhet av kriskommunikation.
• har vana av att leda och moderera workshops och möten och att utbilda inom ditt område.
• har god stilistisk förmåga

Stor vikt läggs också vid din förmåga att samarbeta, såväl som förmåga att arbeta självständigt och ensam ta ansvar för processer eller projekt. Erfarenhet av välfärdssektorn är meriterande, liksom av att ha arbetat som journalist. Goda kunskaper i engelska är ett krav, ytterligare språkkunskaper är meriterande.

ÖVRIGT
Tidsbegränsad anställning till och med 31 december 2017, med eventuell möjlighet till förlängning.

Intervjuer kommer att ske löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Malin Johansson
031-3657473
Områdeschef Annika Strandberg
031-365 70 53
Enhetschef Landalahus Carina Ludvigsson
031 365 77 11
Enhetschef Annica Thorin

Bitr. rektor Anna Badenfors
031-3657185
Biträdande rektor Christopher Törnbäck
031-3657175
Enhetsschef Annette Lidfedt
031-3657443
Enhetschef Landalahus Madeleine Östlund
031-365 77 04
Enhetschef Katarina Hedberg
031-365 76 87
Metodutvecklare IFO Julia Mårtensson
031- 365 7593

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs stad., SDF Centrum Göteborg
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse, upphör: 2017-12-31 .
  • Publicerat: 17 oktober 2016

Besöksadress

Engelbrektsgatan 71
None

Postadress

Box 5293
Göteborg, 40225

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024