Kommunikatör

Arbetsbeskrivning

Kristinehamns kommun har cirka 24.000 invånare och ligger vid Vänerns strand i Värmland. Här finns ett gott företagsklimat, ett rikt kultur- och fritidsliv samt tillgång till vacker skärgård och natur.

Socialförvaltningen är uppdelad i verksamhetsområdena handikappomsorg, individ- och familjeomsorg samt äldreomsorg. Förvaltningens kärnverksamhet är att:
- bedriva omvårdnad, omsorg och rehabilitering
- ge stöd och hjälp för människor att bli självförsörjande och leva ett självständigt liv
- genom utredning och insatser ge barn, ungdomar och vuxna stöd, hjälp och service
- ge stöd och service till funktionshindrade




ARBETSUPPGIFTER
Vi erbjuder en tjänst där du kommer att få en stor bredd på arbetsuppgifter. I rollen som kommunikatör hos oss på socialförvaltningen ingår att vara redaktör för vår del av det kommungemensamma intranätet och att ansvara för vår information på kommunens hemsida. Du ska hjälpa förvaltningens verksamheter att ta fram foldrar och annan tryckt information, skriva egna och redigera andras texter, skriva pressmeddelanden, hantera/övervaka förvaltningens närvaro i sociala medier, vara ett stöd vid annonsering med mera. Du ska också i samråd med chefer eller projektledare planera och genomföra olika kommunikationsinsatser.

Socialtjänsten står inför en något av en teknisk revolution i och med utvecklingen av e-hälsa och digitala tjänster. Du kommer på olika sätt att vara drivande i den utvecklingen, bl.a. genom att samordna förvaltningens e-tjänster och att bevaka och driva e-hälsofrågor.

Du kommer att ingå i förvaltningens ledningsgrupp och i tjänsten hör till att arbeta med kvalitets- och utvecklingsfrågor.

Du kommer också att arbeta i nätverk med kollegorna på den centrala informationsenheten och andra förvaltningskommunikatörer.



KVALIFIKATIONER
Du har universitetsutbildning i media- och kommunikationsvetenskap eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Självklart uttrycker du dig väl i tal och skrift och har god förmåga att anpassa text till en målgrupp.

Du har minst grundläggande kunskaper i grafisk formgivning i Adobe InDesign och erfarenhet av webbpublicering.

Det är viktigt att du kan arbeta både självständigt och i grupp. Utifrån de arbetsuppgifter som tjänsten innebär är det viktigt att du har god förmåga både till strategiskt och operativt arbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbete i en politiskt styrd organisation och/eller med e-hälsofrågor.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Kristinehamn kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lotta Gullberg
0550-886 06
Inger Boström
0550-885 99
Elisabeth Zadik
0550-886 46
Erna Blom
0550-884 56
Anne Hölmebakk
0550-88 451
Monica Karlsson
0550-884 40
Evelina Hammarlund

Judy Åkerlund
0550-886 10
Elisabeth Karlsson
0550-886 18
Ylva Persson
0550-884 27

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kristinehamns kommun, Socialförvaltningen Kristinehamn
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 30 december 2016

Besöksadress

Kungsgatan 30 68184 Kristinehamn
None

Postadress

Kungsgatan 30
Kristinehamn, 68184

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024