Kommunikatör

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet.

Kommunledningskontoret arbetar med ledning, styrning och uppföljning av kommunens verksamheter. Vi arbetar också med att driva på utvecklingen och tillväxten i Karlstad i samarbete med näringslivet och andra aktörer. Bland våra 200 medarbetare finns många olika kompetenser och verksamhetsområden, till exempel ekonomi- och verksamhetsstyrning, juridik, upphandling, ledar- och medarbetarutveckling, kommunikation och IT-verksamhet.

Arbetsgivarenheten har drygt 20 medarbetare som arbetar inom olika specialområden, bland annat ledar- och medarbetarutveckling, strategisk kompetensförsörjning, arbetsrätt och avtal, arbetsmiljö och rehabilitering, samverkan, jämställdhet- och mångfald samt systemförvaltning och löneadministration. Det är en arbetsplats med stort engagemang och arbetsglädje där vi trivs och utvecklas.


ARBETSUPPGIFTER
Som kommunikatör på arbetsgivarenheten får du ett utvecklande och omväxlande arbete där du fungerar som ett stöd och servicefunktion. Du är redaktör för enhetens sidor på intranätet och skriver dokument och presentationer. Du skall utveckla och stödja vårt sätt att kommunicera arbetsgivarvarumärket bland annat genom sociala medier.

Du ansvarar för att samordna utbildningar, introduktionsprogram och andra aktiviteter för koncernens anställda. Som kommunikatör ansvarar du också för enhetens beställningar. Ditt uppdrag är att utveckla rollen och arbetsuppgifterna samt att effektivisera de administrativa processerna.


KVALIFIKATIONER
Du har en högskoleexamen inom kommunikation och gärna några års erfarenhet. Du har en god förmåga att administrera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du är bra på att kommunicera på svenska i både tal och skrift, har goda datakunskaper och lätt för att sätta dig in i olika system. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och förutsätter att du är en serviceinriktad person med god samarbetsförmåga och ett stort engagemang. Du kommer att vara en nyckelperson i arbetet på arbetsgivarenheten och ha många parallella processer igång samtidigt varför du bör ha en god förmåga att självständigt driva arbetet framåt.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Kontaktcenter Ann Salomonsson
054-540 10 62
Gruppchef Monica Bergergård
054-540 80 54
IT-chef/CIO Inge Hansson
054-540 12 13
Qtym Peter Finell
054-14 18 08
KS ordförande Per-Samuel Nisser
070-689 39 39
KS vice ordförande Lena Melesjö Windahl
070-543 71 32
Kommunalråd Peter Kullgren
070-532 77 00
Upphandlingschef Jerker Bäckström
054-540 10 50
Upphandlingskonsult Pär-Åke Andersson
054-540 10 51
Enhetschef Lotta Wahlén
054-540 12 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Karlstads kommun, Kommunledningskontoret Karlstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 10 februari 2017

Besöksadress

Kontaktcenter, Västra Torggatan 26 Karlstad
None

Postadress

Stadshuset, Drottninggatan 32
Karlstad, 65184

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024