OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsgivarpolitiska avdelningen på Stadskontoret har det övergripande ansvaret för policy-, strategi- och utvecklingsfrågor, uppföljning/utvärdering inom personalområdet samt att företräda kommunen som arbetsgivare. Avdelningen består av fyra enheter: personalpolitisk enhet, förhandlings- och pensionsenhet, primaenhet samt ledarcentrum. ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Vi söker en kommunikatör till Arbetsgivarpolitiska avdelningen på Stadskontoret. I arbetsuppgifterna ingår att utveckla och ansvara för avdelningens interna och externa information samt kommunikation kring personalfrågor. Skriftlig framställan och grafisk formgivning av texter och bilder för interna/externa mottagare t ex personalredovisning och strategiska policydokument. Information och kommunikation på malmo.se och intranätet KomIn kring Malmö stads arbetsgivarpolitik och insatser kring personalutveckling. Bidra till en utveckling av E-lärande kring t ex systemförändringar och arbetsmiljöarbete. Utveckla och ta det strategiska ansvaret för avdelningens kommunikation och kontakt med media i syfte att marknadsföra Malmö stad som attraktiv arbetsgivare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad journalist, redaktör, web-informatör eller motsvarande, med erfarenhet av kvalificerat informations- och kommunikationsarbete. Du har goda kunskaper, erfarenheter och strategisk kompetens kring skriftlig framställan och grafisk layout. Vi ser gärna att du har erfarenhet från större organisationer och/eller företag.