Kommunikatör

Arbetsbeskrivning

Supporten på Göteborgs Räddningsmission består av specialisttjänster och administrativa tjänster som servar våra verksamheter, chefer och ledning. Vi är idag 13 personer som arbetar inom olika specialistområden som personal, kommunikation, insamling, fondsök, volontärsamordning, data/IT och ekonomi. Som kommunikatör bistår du organisationen i frågor gällande intern och extern kommunikation med våra medarbetare, kunder, gåvogivare och huvudmän. Vi söker dig som vill ha ett spännande och utvecklande arbete och vill ta ansvar. I en organisation av vår storlek får du vara beredd att ta tag i det mesta men har också utrymme att delta i utvecklingen av verksamheten. Du kommer att arbeta både strategiskt med rådgivning och planering av kommunikationsfrågor samt praktiskt med löpande informationsarbete. Det löpande arbetet innefattar såväl egen produktion av informationsmaterial och nyhetsbrev som upphandling och samordning av olika leverantörer. Du ansvarar för utveckling och uppdatering av intranät och webb. Du är redaktör för vår tidning Din Nästa samt hanterar pressmeddelanden och mediakontakter. I övrigt ingår arbete med studiebesök, introduktion för nyanställda mm. Du kommer också att vara delaktig i och ibland driva projekt där kommunikationsfrågorna är centrala. Du har: Högskoleutbildning inom området Flera års erfarenhet av självständigt kommunikationsarbete inklusive tidning och webb God kunskap i InDesign, Photoshop, Powerpoint och verktyg för webbpublicering, samt kunskap och erfarenhet av typografi och layout. Du delar vår värdegrund. Vi tror att du också Är en duktig skribent med förmåga att kommunicera med olika målgrupper Har lätt för att skapa kontakter och engagera människor Har god känsla för form och design Är självgående, initiativrik, välorganiserad och har lätt för att samarbeta Gillar att hantera flera projekt samtidigt, lösa problem och tänka kreativt Är intresserad av sociala frågor och samhället i stort Har kännedom om och erfarenhet av kyrkor och samfund Har ett helhetsperspektiv när det gäller kommunikation och varumärke och förmåga att arbeta strategiskt Meriterande Erfarenhet av projektledning Branscherfarenhet från det sociala området

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-ansvarig Sandra Stene
0739-014113
HR-ansvarig Sandra Stene
031-7014181 0739-014113
Enhetschef, Arbete och sysselsättning Linda Andersson
0767-872502
Enhetschef Linda Andersson
076-787 25 02
Verksamhetsansvarig Arash Mansouri
031-7121369
Verksamhetsansvarig Vallersvik Carina Bengtsson
031-712 12 90
Verksamhetsansvarig för Familjecenter Ulrika Falk
031-7121351

Sammanfattning

Besöksadress

Andra långgatan
None

Postadress

Andra Långgatan 29
GÖTEBORG, 41327

Liknande jobb


10 juni 2010

10 juni 2010

10 juni 2010