Kommunikatör

Kommunikatör

Arbetsbeskrivning

Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?

Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se



ARBETSUPPGIFTER
Upplevelseförvaltningen har ett brett uppdrag. Vi består av fyra verksamhetsområden som är idrott och fritid, museum och turism, barn och unga samt kultur konst och biliotek. Utöver det finns en central avdelning, utveckling och stöd, som är förvaltningens stabsfunktion. Upplevelseförvaltningen vill bedriva ett utvecklingsarbete kring kommunikationen och marknadsföringen av våra verksamheter. Våra verksamheter har stor betydelse för bilden av Enköping och kommunikation och marknadsföring är ett viktigt område. Förvaltningen har ett behov av att utveckla och samordna arbetsformerna. Att göra detta tillsammans med medarbetarna kommer att vara en viktig del i tjänsten som kommunikatör. Din placering kommer att vara på utveckling och stöd som arbetar med alla verksamheter i förvaltningen på ett nyskapande, stödjande och utvecklande sätt. Du ingår i ett team och rapporterar till stabschef men verkar över hela förvaltningen samt de chefer som finns.

Dina främsta arbetsuppgifter består av att tillsammans med kollegor stödja förvaltningen i kommunikations- och marknadsföringsfrågor. Du kommer även att arbeta med kommunikationsplanering, vara skribent och därmed också vara länken mellan förvaltningen och övriga kommunen. Vi vill att du har grafisk kompetens som dels kan användas för att tillämpa kommunens grafiska riktlinjer, men också för att bidra till att förvaltningens kommunikation uppfattas som inbjudande och stilsäker.

I uppdraget ingår att arbeta med kommunens olika verktyg och kanaler, allt från webb, sociala medier till tryckproduktion, kontakt med leverantörer och kriskommunikation.


KVALIFIKATIONER

Du ska ha hög kompetens inom kommunikation, marknadsföring samt att du är en god skribent. Du har också grafisk kompetens. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vidare är du Initiativtagande, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet.

Du är välformulerad och engagerad i enskilda möten och små och stora grupper, lyssnar och är mottaglig för motparten och anpassar dig till situationen. Du väger samman komplex information och olika typer av hänsynstaganden och visar omdöme vid uttalanden, agerande och beslut.

Du tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor, ser på sakers långsiktiga betydelse och vidare konsekvenser och anpassar dina handlingar till detta. Du kommer ofta med idéer och nya angreppssätt och har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och leder till resultat.

Du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och visar intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.

Du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter.



ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.

Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.

Personuppgiftsansvariga nämnder för rekryteringen är kommunstyrelsen och rekryterande nämnd. Din ansökan sparas i 2 år. Om du blir anställd sparas din ansökan i din personakt. Dina personuppgifter kan komma att överföras till ett eventuellt anställningsavtal. Rättslig grund för att ta in dina personuppgifter är intresseavvägning. Ansökningarna hanteras av en extern leverantör. Om du anställs får du mer information om vad som gäller för dina personuppgifter i din anställning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter och vilka rättigheter du har kan du läsa mer på enkoping.se/personuppgifter.

Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Förvaltningschef Anneli Fällman
0171-62 62 92
DIK Helena Olsson Munro
0171-62 56 40
Vision Kerstin Sjöberg
0171-62 50 00
Kommunal Hans Lövling
070-545 91 42
Vision Irene Store
0171-625380
Rektor Magnus Silén
0171-625519
Bitr rektor Bengt-Åke Carlsson
0171-625307
Lärarförbundet Birgit Stare

Verksamhetschef Barn och Unga Niklas Forslund
0171-625518
Verksamhetschef Lena Lantz
0171 - 62 62 90

Sammanfattning

Besöksadress

Ågatan 29 74580 Enköping
None

Postadress

Box 909
Enköping, 74525

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024