Kommunikatör för uppdrag på Coca-Cola!

Arbetsbeskrivning

Coca-Cola Europacific Partners är ett innovativt och dynamiskt företag med stort fokus på hållbarhet i alla led. Vi brukar säga, " You may join for the brand but stay for the people", och det stämmer verkligen! Hos oss får du möjlighet att växa i en snabb och innovativ bransch tillsammans med våra anställda, kunder och konsumenter. Du får mycket eget ansvar från första dagen och du får möjlighet att verkligen göra skillnad. Vårt recept på framgång är att vi är passionerade, hårt arbetande och engagerade i våra produkter, våra kunder och varandra. CCEP är en plats där människor kan växa, vara glada och må bra på en trygg, öppen och inkluderande arbetsplats.

Är du en handlingskraftig kommunikatör med stark förmåga att förmedla budskap till alla typer av intressenter? Trivs du i en agil och snabbfotad miljö? Är du därtill just nu tillgänglig för nya möjligheter? Du kan det vara dig vi söker som Kommunikatör för uppdrag på Coca-Cola!
 
Om uppdraget
 
Rollen som Kommunikatör på Coca-Cola Europacific Partners innefattar alla aspekter av kommunikationsbehov, såväl interna som externa, och du kommer att ansvara för kommunikation i olika kanaler, medierelationer, redaktionella, interna- och externa intressentevenemang samt byråkontakter. Arbetet sker i nära samarbete med The Coca-Cola Company.
 
Som Kommunikatör jobbar du med att proaktivt identifiera möjligheter och svara på frågor för att effektivt bygga, hantera och utveckla företagets rykte bland både intern och extern publik. Detta innefattar inte minst att ta fram och anpassa texter och budskap efter alla olika typer av målgrupper.

 
Ansvar och arbetsuppgifter:

• Rekommendera strategier och aktiviteter i alla medier och kanaler i samordning och stöd med public affairs-strategin.

• Skriva nyhetsbrev, talmanus mm.

• Leda och samordna PR-byråer för att säkerställa strategisk och effektiv utveckling och implementering av kommunikation för att maximera exponering och effekt.

• Utveckla kreativa briefs för fotografering och video och hantera produktion / redigering av detta innehåll och publicering av innehåll på CCEP -kanaler.

• Hantera intressenter / media / interna evenemang som offentliga evenemang, webbinarier etc.

Vem söker vi?
 
För att lyckas i rollen är du en sann ”doer” och skicklig skibent med god projektledarförmåga. Du har ett sinne för gott formspråk och kan paketera presentationer. Som person är du självgående med ett nyfiket tänkesätt och har förmågan att navigera i komplex och teknisk information för att utveckla tydlig och övertygande kommunikation anpassad för olika målgrupper och kanaler. Du bidrar med med energi, struktur och en stark affärsförståelse in i rollen.
 
Vi tror därtill att du har:

• Minst 3 års erfarenhet av kvalificerat arbete inom såväl intern som extern kommunikation
• Erfarenhet av B2B kommunikation / Corporate Communication
• Akademisk examen inom relevant område
• God förståelse och insikt i både traditionella och nya kanaler för kommunikation
• Flytande kunskaper i såväl svenska som engelska
• Utmärkta presentations- och talaregenskaper
• Erfarenhet från Public Affairs är meriterande
 
Du kommer att rapportera till Associate Director Public Affairs, Communication and Sustainability.
 
Övrig information
Omfattning: Heltidsuppdrag, ca 4 månader under pågående rekrytering
Start: Omgående
Placering: Stockholm
 
Låter det intressant?
Då rekommenderar vi dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Vid frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Kristin Högdahl på kristin.hogdahl@novare.se. Notera att vi med anledning av GDPR endast tar emot ansökningar via annons. Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Interim & Recruitment
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 september 2021
  • Ansök senast: 6 oktober 2021

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024