Kommunikatör med ansvar för webb/digitala medier

Arbetsbeskrivning

Botkyrka kommun är Stockholmsområdets femte största kommun med drygt 90 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.

Vård- och omsorgsförvaltningen, som har hand om äldre- och funktionsnedsättningsomsorgen, är kommunens näst största förvaltning. Här arbetar c:a 1100 medarbetare i en engagerad organisation som gör skillnad för de medborgare som behöver extra stöd.

Är du en klippa på att göra det komplicerade enkelt och gillar att hjälpa andra att bli lika bra? Nu söker vi en kommunikatör med bred kompetens som brinner för webb, digitala medier och användarnytta. På vård- och omsorgsförvaltningen får du arbeta i nära team med kommunikatör och stötta verksamhetens externa och interna kommunikation – både operativt och strategiskt.

Ditt huvudansvar är webb och digitala medier och du får en drivande roll, både i det löpande arbetet och i flera spännande utvecklingsprojekt. Du arbetar också brett tillsammans med kommunikatör inom andra områden – strategisk planering, press- och nyhetsarbete, lednings- och kriskommunikation, produktion/beställning av bilder/trycksaker/texter. Målet är att underlätta för verksamheten och öka servicen till medborgarna.

ARBETSUPPGIFTER
Var med och utveckla vår kommunikation!

•Säkerställa struktur, målgruppsanpassning, användarvänlighet och tillgänglighet på intranät och externwebb
•Utveckla och driva förvaltningens webborganisation och stötta webbskribenter/ informationsägare
•Skriva och publicera nyheter och information på intranät/externwebb/sociala medier
•Stödja verksamhetens utveckling/användning av sociala medier/e-tjänster
•Samarbeta med andra förvaltningars webbkoordinatorer och delta i kommunens centrala utvecklingsprojekt
•Planera, samordna och genomföra kommunikationsinsatser tillsammans med kommunikatör.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom webb, media och kommunikation och har erfarenhet av motsvarande arbete, gärna i offentlig sektor. Du ska ha kunskap om och erfarenhet av att arbeta med innehåll, struktur och tillgänglighet på webb. Gärna också kunskap/erfarenhet att arbeta med statistik/mål samt foto/bildredigering.

Du är en mycket god skribent, lyhörd och har lätt att anpassa information till olika målgrupper. Du behöver också vara bekväm med ett högt tempo och att växla mellan olika arbetsuppgifter. Är du också bra på teamarbete och gillar nära samarbete med olika människor och professioner är du varmt välkommen med din ansökan.

ÖVRIGT
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp!

Artiklar i detta ämnet

  1. Datorarbetares muslekbesvär

Sammanfattning

Liknande jobb


26 april 2024

26 april 2024

26 april 2024