Kommunikatör med filmkompetens

Kommunikatör med filmkompetens

Arbetsbeskrivning

Som kommunikatör arbetar du både strategiskt och operativt med löpande kommunikationsfrågor för kommunens olika verksamheter och utvecklar kommunens kommunikation med ett invånarperspektiv. Du ingår i ett team i kommunikationsenheten. Tillsammans arbetar ni proaktivt med kommunikation för den politiska organisationen, chefer, medarbetare och projektgrupper inom kommunen. Kommunikationsenheten arbetar med ett stort fokus på tillgänglighet utifrån webbdirektivet. Som kommunikatör ingår du i Lerums kommuns krisorganisation.

ARBETSUPPGIFTER
I dina arbetsuppgifter ingår, utifrån den kommunikation som behövs, att producera filmer, skriva texter, layouta, och publicera innehåll på intranät, kommunens officiella webbplats lerum.se och i sociala medier. I arbetet ingår också att utbilda chefer och medarbetare inom områden som rör kommunikation, att ha presskontakter och mediabevakning i frågor som rör kommunens kärnverksamheter.

KVALIFIKATIONER
Du har högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap, journalistik, filmproduktion eller motsvarande utbildning som vi bedömer är relevant, och gärna erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Eftersom du kommer att arbeta i ett team lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.

I övrigt vill vi att du:
• har minst tre års erfarenhet som journalist eller kommunikatör.
• kan producera film, själv kunna filma, redigera och publicera.
• är en god skribent, kan uttrycka dig väl i tal och skrift och kan anpassa ditt kommunikativa budskap till olika kanaler och målgrupper.
• är van vid att kommunicera i sociala medier.
• är förtroendeingivande, serviceinriktad och kreativ. Du skapar och behåller goda relationer och gillar att arbeta tillsammans med andra.
• tar ansvar och har förmåga att strukturera ditt arbete. Du klarar av att hålla igång olika frågor samtidigt, tar egna initiativ och är effektiv i ditt arbetssätt.
• har förmåga att samarbeta, är flexibel, prestigelös och väljer att se möjligheter.
• har förmåga att snabbt skapa överblick av och prioritera mellan dina arbetsuppgifter, analysera och värdera information.

Vana att använda programmen i Adobe Creative Cloud och webbpubliceringsverktyget SiteVision är meriterande.

ÖVRIGT
Tillträde så snart som möjligt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lerums kommun, Kommunikationsenheten
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 januari 2022
  • Ansök senast: 13 februari 2022

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024