Kommunikatör med inriktning webb

Kommunikatör med inriktning webb

Arbetsbeskrivning

Region Östergötland ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik och regional utveckling i Östergötland.

Organisationen är politiskt styrd och länets största arbetsgivare med cirka 14 000 medarbetare. Kommunikationsenheten är regionens expertfunktion inom kommunikation med ett 30-tal medarbetare.


Arbetsbeskrivning
Vi söker en kommunikatör med kompetens, förmåga och vilja att utveckla Region Östergötlands kommunikation via webb. Du skriver texter för webb utifrån behov, målgrupp och kanal och förstärker budskapen med bild och film. Att skriva sökoptimerade texter som driver trafik till våra webbplatser är naturligt. Du kommer att ingå i ett motiverat team med en bred kompetens som tycker om att arbeta tillsammans.

I uppdraget ingår att ge råd, coacha och utbilda informationsansvariga, redaktörer och skribenter. Du arbetar själv operativt och driver arbetet med att uppdatera och skapa relevant innehåll på våra webbplatser. Ämnesområdet är brett med många olika målgrupper.

Du följer upp ditt eget arbete genom statistik och analys.

Du får möjlighet att delta i ett förändringsarbete inom ett brett och utmanande kommunikationsuppdrag. Vi är en utvecklingsinriktad och högspecialiserad organisation med invånarnas bästa för ögonen. Vi kan ge dig möjlighet att utvecklas i en roll i gränslandet mellan vård, regional utveckling och IT och att vara med och påverka hur kommunikativ vår organisation ska vara. I din roll kan du göra skillnad.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Provanställning kan komma att tillämpas. 

Utbildning och erfarenhet

- Du har utbildning inom kommunikation, webb, digital kommunikation eller liknande.
- Du har erfarenhet av arbete i webbpubliceringssystem, så som Episerver och Sitevision.
- Du tycker om att kommunicera i skrift och att göra det via webb.
- Du har lätt för att sätta dig in i regelverk och lagkrav så som GDPR och Webbdirektivet.
- Det är meriterande om du har erfarenhet från offentlig verksamhet.

Personliga egenskaper
Vi ser gärna att du har ett flexibelt arbetssätt och ser möjligheterna i förändringar. Du är lösningsfokuserad och kommer med idéer och förslag på hur man kan utveckla arbetet. Du har initiativkraft, ansvarskänsla och trivs med att samarbeta och ha många kontakter i ditt arbete.

Du har ett stort intresse och engagemang för samhällsfrågor i allmänhet och kommunikation i digitala kanaler i synnerhet. Du är nyfiken på digitala trender och vet hur webben och dess innehåll kan stärka varumärke och kommunikation.

Du levererar när tiden är knapp men har också förmågan att arbeta strategiskt och långsiktigt. Du ser helheter, samband och gör avvägningar. Att du är lyhörd innebär att du snabbt kan växla fokus när situationen kräver det.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommunikationsenheten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 juli 2022
  • Ansök senast: 10 augusti 2022

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024