Kommunikatör med operativt fokus till myndighet i Karlstad

Kommunikatör med operativt fokus till myndighet i Karlstad

Arbetsbeskrivning

Är du en duktig skribent som har ett öga för färg och form? Vill du vara med och skapa kommunikativa lösningar för en samhällsviktig myndighet? Söker du ett spännande uppdrag med start omgående? Då är du den vi letar efter!
Om tjänsten
Perido söker en vass kommunikatör till vår kund, en myndighet vars uppgift är att främja länets utveckling. Tjänsten är placerad i Karlstad.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som kommunikatör kommer du att arbeta både med internt och externt kommunikationsarbete på strategisk och operativ nivå. Du kommer att analysera, utföra, följa upp och utvärdera verksamhetens kommunikationsinsatser. I förlängningen innebär det att du säkerställer att myndigheten är på väg i rätt riktning och att de olika kommunikationsinsatserna och aktiviteterna genomförs inom ramarna för budgetar och tidsplaner. Arbetet innefattar även:
Rådgivning till kollegor i kommunikationsfrågor
Utforma informationsmaterial och göra omvärlds-, behovs- och målgruppsanalys relaterat till detta material
Uppdatera informationen för intranätet och hemsida

Dina egenskaper
För att bli framgångsrik i rollen som kommunikatör tror vi att du är en duktig skribent med goda kunskaper i det svenska språket samt att du trivs med ett högt arbetstempo i en föränderlig miljö. Du är strukturerad, lösningsorienterad och kan prioritera ditt arbete utan att tumma på kvalitén. Vidare tror vi att du tar initiativ i din roll samt att du driver igenom idéer och förslag för att nå bästa resultat – du är en doer helt enkelt.
Är det just dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Högskoleutbildning exempelvis inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning
Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
Kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggande.
Tidigare arbetat med kommunikatörsarbete inom statlig myndighet.
Tidigare arbetat med kriskommunikation
Mycket goda kunskaper i MS Office och Adobe InDesign
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag 4 månader. Tillträde 2021-02-25.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32139 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2021
  • Ansök senast: 12 mars 2021

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024