OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verklighetsbeskrivning
Gränstjänsten Sverige-Finland-Norge är en nordisk informationstjänst som hjälper privatpersoner, företag och organisationer med gränsöverskridande verksamhet. Vi har två kontor, ett i Torneå, Finland, och ett i Skibotn, Norge. Vår huvudman, Nordkalottrådet, arbetar för att stärka samverkan och utveckling i regionen.
Arbetsuppgifter
Som kommunikationsspecialist ansvarar du för att utveckla och genomföra kommunikationsstrategier, skapa och sprida relevant information samt hantera organisationernas digitala kanaler. Arbetsuppgifterna inkluderar bland annat:
. Utveckling av kommunikationsplan och strategier
. Produktion av text och budskap för olika kanaler, inklusive webb, nyhetsbrev, pressmeddelanden och rapporter
. Hantering av sociala medier och webbplatsförvaltning
. Koordinering och marknadsföring av evenemang och seminarier
. Stöd i kundkommunikation och informationsspridning
. Viss pressberedskap
En del av arbetet fokuserar specifikt på Nordkalottrådets kommunikation.
Utbildning/Erfarenhet
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom kommunikation, journalistik, marknadsföring eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Du är en skicklig skribent och har erfarenhet av kommunikation, innehållsproduktion och digitala medier.
Vi ser gärna att du har:
. Flytande svenska/norska och finska i tal och skrift (krav) samt goda kunskaper i engelska
. Erfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete och budskapsträning (meriterande)
. Kunskaper i nordsamiska är meriterande
. God presentationsvana och förmåga att arbeta självständigt
. Förmåga att se helheten i, samt kunna identifiera möjligheter och utmaningar i kommunikationsarbetet
. Möjlighet att resa i tjänsten
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig med strategiskt tänkande och ett helhetsperspektiv på kommunikation. Du ser kommunikativa effekter i flera led och arbetar proaktivt med att identifiera och hantera utmaningar och möjligheter.