Kommunikatör som vill förbättra svenskt arbetsliv

Kommunikatör som vill förbättra svenskt arbetsliv

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och vidareutveckla en myndighet som arbetar med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden? Vår vision är att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet.

Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt.


Dnr: 2023/002906

Vill du vara med i vårt viktiga arbete för att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet? Då är
det här något för dig. Vi söker en duktig kommunikatör och skribent till Arbetsmiljöverkets kommunikationsavdelning. Tjänsten är en visstidsanställning året ut. Placering är i Solna, med möjlighet att arbeta vissa dagar på distans.

Ditt nya jobb
Kommunikationsavdelningen rekryterar en kommunikatör med några års erfarenhet av kommunikationsarbete. Din uppgift blir att planera och genomföra både intern och extern kommunikation i våra olika kanaler, som exempelvis intranät, webbplats och sociala medier. Du behöver omvandla ibland komplicerade underlag till lättillgänglig information, med anpassning till såväl kanal som till många olika målgrupper. Det kan till exempel handla om att arbetsmiljöregler, resultat av våra inspektioner eller om att möta och besvara dagsaktuella arbetsmiljöfrågor som det talas om i samhället.

Du får chansen att arbeta för en viktig samhällsfråga: att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet. Arbetet är omväxlande och innebär att du snabbt behöver kunna byta fokus mellan olika ämnen.

Du kommer till en kommunikationsavdelning med cirka 30 kunniga och trevliga kollegor, bland andra kommunikatörer, digitala kommunikatörer och pressekreterare. Du tillhör den ena av två enheter, enheten för strategisk kommunikation, men vi arbetar alla tillsammans mot gemensamma mål.

Kvalifikationskrav
• Minst 2 års högskoleutbildning inom kommunikation alternativt annan relevant högskoleutbildning kompletterad med minst ett års utbildning inom kommunikation.
• Minst två års erfarenhet av yrkesmässigt kommunikationsarbete, både externt och internt, under de senaste fyra åren, på en kommunikationsavdelning.
• Du ska erfarenhet av att:
- Kommunicera och anpassa budskap till olika kanaler
- Målgruppsanpassning
- Sociala medier, främst Facebook och Linkedin
• Mycket god förmåga i svenska språket i tal och skrift samt mycket god förmåga att skriva snabbt, begripligt och intresseväckande för olika kanaler, såväl artiklar som exempelvis inlägg i sociala medier.

Du är van att arbeta med planering och praktiskt genomförande av kommunikationsinsatser.
Du trivs med att samarbeta med kollegor och har god förmåga att diskutera med andra. Du behöver också vara bekväm med att ha många kontakter både internt och externt och kunna stötta andra i att hitta kommunikationslösningar.

Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att:
• skriva kommunikationsplaner
• arbeta med klarspråk

Vad kan vi erbjuda dig?
Anställningen är på visstid med tillträde snarast. Vårt kontor ligger i Solna Business Park, med möjlighet att arbeta vissa dagar på distans när arbetet så tillåter. Läs mer om vad vi erbjuder på www.av.se/om-oss/Jobba-hos-oss/vara-formaner-och-villkor/


Om du har frågor
Kontakta enhetschef Ulrica Klettner, ulrica.klettner@av.se eller 010-730 93 04.
Fackliga kontaktpersoner är Anna-Carin Carlsson, Saco, Magnus Moström, ST och Jenny Bengtsson, Seko. Samtliga nås genom Arbetsmiljöverkets växel på telefon 010-730 90 00.

Rekryteringen sköts av Arbetsmiljöverket och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Välkommen med din ansökan senast den 7 februari 2023.
Ansök genom att klicka på länken till höger.

Om Arbetsmiljöverket
Arbetsmiljöverket är en myndighet som har regeringens och riksdagens uppdrag att se till att lagar om arbetsmiljö och arbetstider följs av företag och organisationer. Vår vision är att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet. Vi är idag ca 700 anställda fördelade på 12 orter i Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Solna.

Avdelningen för kommunikation ansvarar för extern och intern kommunikation. Den externa kommunikationen utgör tillsammans med verksamhetsområdena analys, regler och inspektion Arbetsmiljöverkets kärnverksamhet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gunilla Eng Åbrandt
010-730 97 20
Ulrica Klettner
+46 010-730 93 04

Sammanfattning

Besöksadress

Lindhagensgatan 133
None

Postadress

Lindhagensgatan 133
Stockholm, 11279

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024