Kommunikatör (tidsbegränsat uppdrag) med fokus på webbpublicering

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta med kommunikation som bidrar till samhällsutveckling och framtidens infrastruktur? Bli vår nya kommunikatörskollega! Vi söker nu en kommunikatör till Webb-och projektstödsteamet.


Kommunikatör (tidsbegränsat uppdrag) med fokus på webbpublicering

Arbetsuppgifter

Avdelningen Specialistcenter tillhandahåller tjänster och specialistkompetens inom kommunikationsområdet till hela Trafikverket. Vi arbetar med allt ifrån grafisk formgivning och studioproduktion till klarspråk och webbpublicering. Ett av våra team, Webb- och projektstöd, söker nu en medarbetare som vill vara med och utveckla vårt kommunikationsarbete så att vi på bästa sätt bidrar till att stärka förtroendet för Trafikverket.
Som kommunikatör i Webb- och projektstöd arbetar du främst med webbpublicering och kommunikation i mindre åtgärder i transportsystemet som påverkar våra externa målgrupper. Du ingår i ett team som hela tiden arbetar tillsammans och hjälps åt med de olika uppdragen, även om stor del av arbetet är självständigt.
Du uppdaterar innehåll på fasta sidor på vårt intranät och vår externa hemsida. Du är en specialist inom webbpublicering och ger råd till verksamheten och andra redaktörer runt om i landet. Du hanterar också kommunikation enligt ett standardiserat koncept i mindre investerings- och underhållsåtgärder som Trafikverket genomför över hela Sverige. Exempel på arbetsuppgifter är att planera kommunikation och genomföra aktiviteter så som webbpublicering, utskick, presstips och annonsering. I tjänsten ingår också rådgivning till projektledare i kommunikativa frågor.

Övrig information

Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
#LI-Hybrid
Intervjuerna är preliminärt planerade att hållas v. 47- 48/ 2022 via Skype.
Det är en tidsbegränsad anställning under perioden 2 jan - 31 dec 2023.

Kvalifikationer

Vem är du?
Vi söker dig som har en god problemlösningsförmåga och snabbt kan sätta dig in i verksamhetens behov. Du har många interna kontakter och för att lyckas i denna roll behöver du ha ett coachande förhållningssätt, där du tycker om att hjälpa andra att utveckla sina förmågor. Detta ställer krav på en god samarbetsförmåga där du bidrar med din specialistkunskap och skapar samsyn för att kunna arbeta mot ett gemensamt resultat. Du behöver också klara av att växla mellan olika typer av arbetsuppgifter under en arbetsdag i ett bitvis högt tempo. Det innebär att du behöver vara strukturerad och kan prioritera bland dina olika uppdrag och arbetsuppgifter.
Vi söker dig som:
har högskoleexamen i medie- och kommunikationsvetenskap alternativt annan högskoleexamen i kombination med yrkeserfarenhet som vi bedömer likvärdig
har flera års arbetslivserfarenhet i närtid av webbanpassning och webbpublicering
har arbetat med att ge råd, stöd och/eller utbildning till kollegor inom kommunikationsområdet
har arbetat med att planera och genomföra kommunikationsaktiviteter mot externa målgrupper
har goda kunskaper i svenska och är en duktig skribent

Det är meriterande om du:
har erfarenhet av att använda SharePoint
har erfarenhet av att använda webbpubliceringsverktyget EPI-server
har god kännedom om lagen om tillgänglighet till digital offentlig service.


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. 
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Det vi på Trafikverket gör har betydelse för människor och företag - varje dag, varje minut. Behovet av en aktiv, öppen, tydlig och lyhörd kommunikation, både externt och internt är stort. Vi har ansvar för hela kommunikationsprocessen, från de stora strategiska frågorna till den operativa vardagskommunikationen.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Jimmy Janske
010-123 3114
Avdelningschef Maria Wååg
010-123 1072
Enhetschef Maria Lundmark
010-123 1148
Avdelningschef Mattias Qwinth
010-124 2132
Sektionschef Mattias Ahlström
010-123 1115
Sektionschef Jennie Fagermo
010-124 1655
Enhetschef Björn Ållenberg
010-123 7347
Enhetschef Lars Holst
010-124 3761
Enhetschef Charlotta Johansson
010-123 6105
Enhetschef Kenneth Fridolin
010-124 0089

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trafikverket
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 november 2022
  • Ansök senast: 24 november 2022

Besöksadress

Röda vägen 1
None

Postadress

Röda vägen 1
BORLÄNGE, 78189

Liknande jobb


Produktionsansvarig

11 februari 2010

Driven informatör

15 februari 2010

Informatör

24 augusti 2010

Future Forests söker en Informatör

10 mars 2010