Kommunikatör till Inköp och upphandling

Kommunikatör till Inköp och upphandling

Arbetsbeskrivning

Vi på Inköp och upphandling har som målsättning att vara Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos oss finns specialister inom upphandling, inköpsstrategi, hållbarhet, juridik och kommunikation. I våra centralt placerade lokaler arbetar cirka 80 drivna kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och arbetar i Göteborg.

Vårt uppdrag är att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Förvaltningen är stadens inköpscentral och tillhandahåller ramavtal för varor och tjänster av gemensamt intresse för stadens förvaltningar och bolag. Vi är en av Sveriges största offentliga inköpsorganisation och med vår samlade kraft är vi med och formar morgondagens hållbara samhälle.

ARBETSUPPGIFTER
Kommunikationsfunktionen, som ingår i avdelningen för Verksamhetsstöd, arbetar med förvaltningens strategiska och löpande kommunikation, både internt och externt. Detta innefattar att planera och målgruppsanpassa samt att se till att kommunikationsperspektivet är integrerat i
verksamhetsprocesserna.

Vi är två kommunikatörer på förvaltningen. Då vår ena kommunikatör kommer att vara tjänstledig 50 % söker vi nu en
vikarierande kommunikatör till och med juni 2022.

Ditt uppdrag är att arbeta med ord, form och bild via våra olika kanaler. Du deltar aktivt i förvaltningens kommunikationsarbete med webbplatser och nyhetsbrev för att på bästa sätt nå ut till beställare, leverantörer och andra intressenter.

Rollen innebär också att kunna ge stöd till chefer och medarbetare i kommunikationsfrågor. Du kommer även att arbeta med kommunikation vid exempelvis lansering av nya avtal, kommunikation kring förändringar i processer eller regelverk.

KVALIFIKATIONER
Vi tror att du är en person som är kreativ och som har lätt för att anpassa ditt stöd efter behov. Som person bidrar du med driv och är med och skapar ett positivt arbetsklimat i arbetsgruppen. Du är produktiv och har lätt att lära dig nya saker och system. Du har en helhetssyn på kommunikation och har en förmåga att gå från idé till färdig leverans.

• Du är en duktig skribent och har förmågan att förenkla och anpassa texter.
• Du är en van webbredaktör.
• Du är van att arbeta i Adobe CC, framförallt med Photoshop och Indesign.
• Du är van att arbeta och samarbeta digitalt, gärna i Microsoft Teams
• Har du erfarenhet av att ha jobbat med film är det en bonus

Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom media- och kommunikation. Du har några års erfarenhet av liknande roller och är van att arbeta självständigt. Har du kunskap och intresse för inköp- och upphandlingsfrågor så är det meriterande.


ÖVRIGT
Göteborg växer och våra ambitioner om en hållbar och jämlik stad är höga. På förvaltningen Inköp och upphandling gör du ett meningsfullt arbete som påverkar och gör skillnad för många. Hos oss får du, förutom kunniga och härliga kollegor, förmåner såsom friskvårdsbidrag, frukt, kollektivtrafikkort och cykelersättning.

I den här rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologiska test för att säkerställa en jämlik och rättvis behandling.

Sammanfattning

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024