Kommunikatör till Kammarkollegiet i Karlstad

Arbetsbeskrivning

Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Kammarkollegiets verksamhet bidrar till att stärka demokratin, öka transparens inom staten och bygga en hållbar framtid. Kammarkollegiet fungerar som kapitalförvaltare, upphandlare, försäkringsbolag och juridisk byrå för statsförvaltningen. På Kammarkollegiet arbetar cirka 350 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad. Kammarkollegiet inrättades redan 1539 och är därmed Sveriges första myndighet. I dag lyder myndigheten under Finansdepartementet.

Är du kommunikatör och vill vara med och hjälpa en statlig myndighet att kommunicera en helt ny verksamhet inom myndigheten - Den offentliga omställningsorganisationen? I så fall är vi mycket intresserade av dig! I den här rollen får du möjlighet att jobba i prestigelösa och hållbara team och med stort eget ansvar.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! 

Om uppdraget

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Nu söker Kammarkollegiet en kommunikatör som ska stötta uppstarten av en ny verksamhet. Som kommunikatör på Kammarkollegiet arbetar du tillsammans med elva engagerade kollegor på kommunikationsavdelningen som tillsammans stöttar myndighetens åtta avdelningar. I den här rollen arbetar du till 100% med Den offentliga omställningsorganisationen vars uppdrag är att bidra till att fler personer kommer i arbete och får relevant kompetens genom att etablera ett grundläggande omställnings- och kompetensstöd. Verksamheten ska vara i drift från och med den 1 oktober 2022 och innan starten kommer du att delta i förberedelsearbetet av den nya verksamheten.

Arbetet innebär att du leder och håller samman avdelningens strategiska och operativa informationsarbete. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att, i nära samarbete med övriga i den offentliga omställningsorganisation, på bästa sätt kommunicera verksamhetens prioriterade målgrupper; arbetstagare utan kollektivavtal, omställningsorganisationer och andra intressenter av det nya offentliga omställningsstödet såväl externt som internt. I det arbetet krävs att du är kreativ och strategisk i ditt tänk och lägger upp genomförbara planer som du operativt är med och driver igenom.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter 

vara med och ta fram innehåll till en helt ny webbplats som ska lanseras senast 1 oktober
delta i arbetet med att ta fram en övergripande kommunikationsstrategi och budskap m.m.
skapa innehåll för digitala kanaler, sociala medier och producera nyhetsbrev
förstå, förklara och förenkla komplexa texter för att passa olika målgrupper
ge råd och stöd till kollegor i kommunikationsfrågor


Krav för tjänsten

högskoleutbildning i medie- och kommunikationsvetenskap eller annan utbildning som vi bedömer är likvärdig
minst tre (3) års aktuell och relevant erfarenhet av både strategiskt och operativt kommunikationsarbete
goda kunskaper om tillgänglighet och hur man skriver tillgängligt i digitala kanaler
vara en skicklig skribent
erfarenhet av att arbeta med webbpubliceringsverktyg (gärna Sitevison) samt Adobes programvaror
god kunskap i professionellt arbete med sociala medier (främst Facebook, LinkedIn, Instagram)


Vi fäster mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. Rollen som kommunikatör innebär att du har många kontakter och det är därför viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person är du självständig, driven och prestigelös. Du jobbar strukturerat och får saker gjorda. 

Meriterande krav

arbete i eller med omställning/arbetsmarknad
ansvar för digitala kanaler i en organisation
erfarenhet av arbete i offentlig sektor.


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid under kontorstider och pågår från och med så snart som möjligt till och med januari 2023. Placeringen är på Kammarkollegiets kontor i Karolinen, Våxnäsgatan 10, Karlstad.

Ansökan 

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-06-01. Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Louise Ericson på louise.ericson@novare.se. 

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Service företag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Bemanning
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 maj 2022
  • Ansök senast: 1 juni 2022

Liknande jobb


13 maj 2024

Digital kommunikatör

Digital kommunikatör

7 maj 2024

Content Designer till Fortum

Content Designer till Fortum

7 maj 2024