OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Hittar du berättelser i vardagen och kan omvandla dem till innehåll som berör och engagerar? Är du en skicklig skribent som brinner för varumärkeskommunikation? Då är det här en tjänst för dig!
Hos Lejonfastigheter blir du en viktig del i ett tajt kommunikationsteam på fem personer. Vår arbetsvardag är händelserik med varierande uppdrag av olika storlek och karaktär. Tillsammans arbetar vi brett med varumärkes- och kulturstärkande kommunikation mot flera olika målgrupper, både internt och externt. Vi hoppas att du kombinerar ett kreativt sinne med förmåga att få saker gjorda och vet hur kommunikation används för att påverka. Det är självklart för dig att god kännedom om målgrupp är grunden för att skapa innehåll för relevanta kanaler.
Ansvarsområden
I din roll som kommunikatör arbetar du främst med att stödja verksamheten i kommunikationsfrågor och producera artiklar, informationsmaterial och utskick, samt innehåll till våra sociala kanaler. Du driver även projekt med fokus på det skrivna ordet och arbetar med enklare grafisk design.
Som kommunikatör har du en helhetsförståelse för kommunikation. Din arbetsvardag är varierande och består av både små och större uppgifter där du behöver vara flexibel och ha förmåga att prioritera och ställa om. Vi hoppas att det här något som motiverar dig och bidrar till att du känner dig hemma i rollen som kommunikatör hos oss.
Lejonfastigheter präglas av en härlig anda, ett långsiktigt fokus och en kultur som uppmuntrar utveckling och ger dig möjlighet att påverka. Motiverade medarbetare är det bästa vi vet. Vi är beredda på att satsa på dig om du satsar på oss.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är en skicklig skribent med god erfarenhet av att stödja verksamheten i kommunikationsfrågor och ett intresse för fastighetsfrågor. Du är en lagspelare som är noggrann och strukturerad samtidigt som du är driven och initiativtagande. Vi ser även att du är självgående, nyfiken och en problemlösare. Eftersom vi är en modern arbetsplats med ett aktivitetsbaserat kontor och en digital arbetsvardag bör du dels vara van att arbeta i olika system, dels vara nyfiken på nya arbetssätt.
Du har högskoleutbildning inom kommunikationsområdet alternativt längre arbetslivserfarenhet inom yrket. Vi tror att du har arbetat minst fem år inom kommunikation. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med lättare grafisk design och har god kunskap i Adobe-sviten samt har erfarenhet av publicering i sociala kanaler. Kanske har du även erfarenhet av enklare videoredigering? Vidare bör du ha god systemvana och god erfarenhet av publiceringsverktyg t.ex. Wordpress och Omnia. Mycket god förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift är ett krav.
Det är viktigt att du har god förmåga att skapa och vårda kontakter eftersom tjänsten innebär många kontaktytor både internt och externt. Lejonfastigheter är en beställarorganisation, därför är det viktigt att du är en god beställare som har lätt för att samarbeta samtidigt som du är tydlig.
Låter det här lockande? Tveka inte, sök nu och bli vår kollega!
Ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Sista dag för ansökan är den 18 mars, urval och intervjuer kommer att ske löpande och vi tar därför gärna emot din ansökan så snart som möjligt.
Lejonfastigheter samarbetar med Randstad i denna rekrytering. För mer information kontakta rekryteringskonsult Tomas Köhler, tomas.kohler@randstad.se, +46735393866
Om företaget
Lejonfastigheter ansvarar för offentliga fastigheter där tiotusentals Linköpingsbor vistas varje dag: skolor och förskolor, omsorgsboenden och lokaler för offentlig service, idrottsanläggningar, kulturella arenor och andra mötesplatser i hela kommunen. Vi arbetar med många utvecklingsprojekt som kommer att sätta prägel på staden för lång tid framöver. Samtidigt förädlar och vårdar vi våra befintliga hus så att de ska fortsätta stödja de aktiviteter som bedrivs där, idag och i morgon. Vår verksamhet står aldrig still, Lejonfastigheter formas av den livliga utveckling som pågår runt omkring oss.
Vi har nyligen tagit oss an ett utökat uppdrag som vår ägare, Linköpings kommun, har gett oss. Det innebär att vi får ett bredare ansvar för att förse kommunens verksamheter med lokaler, och med det följer förnyelse och utveckling av hela vår organisation. Vi har samtidigt flyttat till ett modernt och inspirerande kontor där vi arbetar aktivitetsbaserat och driver verksamheten framåt med kreativitet och gemenskap.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044