Kommunikatör till myndighet i Stockholm

Kommunikatör till myndighet i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en kommunikatör för ett varierande och utvecklande myndighetsuppdrag. Som kommunikatör hos vår kund får du, förutom gedigen påbyggnad för ditt CV, även chansen att bygga vidare på dina tidigare kommunikativa kompetenser på en attraktiv arbetsplats. Har du minst tre års erfarenhet av att arbeta med strategisk och operativ kommunikation samt utbildning från högskola/universitet i kommunikation eller likvärdigt? Kan du dessutom hantera hela kommunikationsprocessen, exempelvis ta fram budskap, skriva nyheter samt publicera på webb och i sociala medier? Då ser vi fram emot din ansökan redan idag!


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Som kommunikatör hos vår kund får du möjligheten att driva ditt eget arbete, men du kommer även att få chansen att visa prov på din goda samarbetsförmåga genom att ingå i team som tillsammans arbetar för att utveckla myndighetens kommunikation. Du kommer ha din placering i myndighetens lokaler i Stockholm, dock sker just nu allt arbete på distans med anledning av pandemin. En ansvarsfull och utvecklande roll med varierande arbetsuppgifter. Här får du utrymme att växa som kommunikatör, samtidigt som du får vara med och utveckla själva verksamheten!
 
Dina arbetsuppgifter:


Stötta verksamheterna i planering och genomförande av kommunikationsinsatser. 
Fånga upp verksamhetens behov och tar fram kommunikationsplaner samtidigt som du genomför det praktiska kommunikationsarbetet. 
Ta fram nyheter, språkgranska webbtexter och rapporter samt kommunicera intressant och relevant material via myndighetens olika kanaler både internt och externt. 
Delta i olika kommunikationsinsatser och projekt samt bistå webbredaktören gällande arbete med publicering av material på intranät, externwebb och sociala medier.


Arbetstider
Uppdraget är på heltid, med start kring 1 mars 2021 och med ett uppdrag fram till 15 september 2021, med möjlighet till förlängning. Arbetstiderna avser kontorstider.

Kvalifikationer
Här behöver du:


Utbildning från högskola/universitet i kommunikation eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig. 
Minst tre års erfarenhet av att arbeta med strategisk och operativ kommunikation. 
Kunna hantera hela kommunikationsprocessen, exempelvis ta fram budskap, skriva nyheter samt publicera på webb och i sociala medier. 
Van skribent och skriver klarspråk. 
Goda kunskaper i Office-paketet och minst grundläggande kunskaper i verktyg för bildbehandling, exempel Photoshop eller Illustrator samt applikationer som behövs för sociala medier.

Det är meriterande om du har kunskap i att spela in eller ta fram rörligt material för digitala kanaler, som intervjuer, enklare filmklipp och infografik. Det är också meriterande om du har arbetat med kommunikation i en större organisation, gärna myndighet eller annan offentlig verksamhet under minst ett år samt har kunskap om kraven på digital tillgänglighet i offentlig verksamhet. 


Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser att du är självgående och agerar på eget initiativ där du ser att det behövs samt har ett strukturerat arbetssätt och är duktig på att skapa kontakter och samarbeta.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansökan
Ansök senast 2021-02-01, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Emelie Cedergren, emelie.cedergren@randstad.se 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 januari 2021
  • Ansök senast: 1 februari 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024