Kommunikatör till Vård och omsorgsförvaltningen

Kommunikatör till Vård och omsorgsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!


Vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på utveckling och nytänk, vilket bland annat syns genom att vi är utsedda till modellkommun för välfärdsteknik inom Sverige. I förvaltningen arbetar runt 2 000 medarbetare inom vårdboenden, trygghetsboenden, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Det är viktiga jobb där vi gör skillnad på riktigt. Vårt mål är att alltid ge professionell personcentrerad vård och omsorg med människan i fokus.



Vi erbjuder en arbetsplats där kommunikation används som ett strategiskt verktyg för att uppnå organisationens mål.

Hos oss är kommunikation helt enkelt viktigt. Välkommen till en arbetsplats där du får utvecklas och göra kommunikativ skillnad!

Organisatoriskt kommer du att arbeta på kommunikationsstaben som ansvarar för kommunikation, diarium, nämndadministration och säkerhet tillsammans med sex andra medarbetare. Kommunikationsstaben leds av kommunikationschef.

Arbetsuppgifter

I rollen som kommunikatör kommer du bland annat att:

- Stötta och coacha chefer och medarbetare i intern och extern kommunikation
- Skriva interna och externa nyheter och texter för olika kanaler och målgrupper
- Planera och genomföra kommunikationsuppdrag, skapa kommunikationsplaner och paketera budskap
- Arbeta med förändringskommunikation
- Fotografera och producera enklare filmer
- Arbeta som redaktör med intranät, externwebb samt sociala medier
- Tillsammans med övriga kommunikatörer på förvaltningen och koncernen medverka i olika arbetsgrupper kopplat till kommunikationsområdet. Vi arbetar nära varandra, har roligt och hjälps åt.

Kvalifikationer

Du är kreativ och drivande i kommunikationsarbetet både när det gäller strategi och produktion. Du är en god skribent, har hög digital kompetens och hanterar med säkerhet webbpubliceringsverktyg. Du behärskar också Adobe CS (InDesign, Illustrator, Premiere och Photoshop) och Officepaketet. Du har erfarenhet av operativt och strategiskt arbete med webb, sociala medier, grafisk design, text, film och foto.

Du är van vid att arbeta som kommunikatör i olika projekt och att planera och genomföra kommunikationsinsatser. 

Vi ser att du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat som kommunikatör. Du har aktuell högskoleutbildning eller motsvarande relevant utbildning inom områdena kommunikation eller grafisk design eller utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

För att lyckas i den här rollen behöver du ha förmågan att samarbeta på ett bra sätt och arbeta utifrån ett helhetsperspektiv för verksamhetens bästa. Du drivs av att leverera resultat som bidrar till att Karlstads kommun når sina mål och skapar nytta för Karlstadsborna.

Du har mycket goda kunskaper i svenska.

Vi ser det som ett plus att du har engagemang för vård och omsorgsfrågor samt att du har arbetat i en politiskt styrd organisation. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

 



För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsenheten reception

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vård- och omsorgsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 november 2021
  • Ansök senast: 28 november 2021

Besöksadress

Storgatan 2
Heby

Postadress

Heby kommun
Heby, 74488

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024