Kommunikatör (webbredaktör)

Kommunikatör (webbredaktör)

Arbetsbeskrivning

Kommunikatör (webbredaktör) till statlig myndighet

Om tjänsten
Som Kommunikatör (webbredaktör) kommer du bland annat att arbeta med Webbpublicering på framför allt myndighetens hemsida samt intranät i Optimizely (tidigare EpiServer) på strategisk och operativ nivå.

Vidare arbetar du med att utföra kommunikationsaktiviteter i samband med fysiska och/eller digitala möten/konferenser, producera och redigera innehåll (som exempelvis text, filmer, foton, ljud) till myndighetens kommunikationskanaler samt ge kommunikationsstöd och rådgivning till verksamheten.

Uppdraget innebär mer konkret bland annat att:
- Utföra löpande operativa och strategiska kommunikationsaktiviteter vid uppkomna behov
- Hantera löpande webbpublicering på extern webbplats och för intranätet

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Kommunikatör (webbredaktör) är ett konsultuppdrag på heltid som påbörjas i maj 2024. Uppdraget beräknas pågå t om 30 november 2024, med möjlighet till förlängning.

Placeringsort är i myndighetens i Stockholm (resor till kontoret i Östersund kan förekomma)

Krav för tjänsten:
• Högskoleutbildning inom media eller kommunikation eller likvärdig utbildning (exempelvis utbildning i journalistik, eller kommunikation och lärande)
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete som är relevant för uppdraget
• Kunskap inom digital kommunikation samt sociala medier
• Goda kunskaper om webbpublicering (exempelvis i Optimizely/EpiServer)
• Goda kunskaper i Office-paketet.
• Kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.

Meriterande för tjänsten:
• Minst två (2) års arbetserfarenhet av filmproduktion avseende intervjufilmer och liknande för digital publicering
• Minst två (2) års erfarenhet av digital publicering av text, foto och film
• Minst två (2) års arbetserfarenhet av olika typer av textproduktion, t.ex. fakta, redaktionellt och för sociala medier
• Minst ett (1) års erfarenhet av att ha arbetat på en myndighet

Om dig
Vi söker dig med kunskap inom digital kommunikation och sociala medier. Du kan hantera flera uppgifter parallellt då tempot stundvis kan vara högt. Rollen som Kommunikatör innebär att du arbetar både självständigt och i team och det är därför viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person är du självständig, flexibel driven och ödmjuk.

Då urval sker löpande kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är 12 april.
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester.

Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan!

Kammarkollegiet
Adecco är stolt leverantör till Kammarkollegiet inom ramavtalen för bemanning av kontorspersonal samt rekrytering av kontorspersonal och chefer i hela Sverige.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 alt. e-post: anki.arnquist@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 mars 2024
  • Ansök senast: 12 april 2024

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024