OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Visste du att många av de roligaste, mest intressanta och meningsfulla jobben på arbetsmarknaden finns i kommuner. Undersökningar visar att kommuner och landsting har de mest engagerade och motiverade medarbetarna på arbetsmarknaden. I Aneby kommun vill vi därför påstå att vi har Sveriges viktigaste jobb.
Läs mer om detta jobb och dina framtida kollegor på vår hemsida: www.aneby.se/ledigajobb
ARBETSUPPGIFTER
Till vårt beslutsstödsteam söker vi dig som intresserar dig för att säkerställa och utveckla vår ärende- och dokumenthantering.
I ditt uppdrag ingår att ge stöd, service och att utbilda andra handläggare, chefer och politiker. Att informera och ge service till allmänheten enligt offentlighetsprincipen och förvaltningslagen.
Sammanträdesadministration
Sekreterare vid utskottssammanträden
Handläggning i plan- och byggärenden
KVALIFIKATIONER
Högskoleexamen med inriktning mot statsvetenskap/förvaltningskunskap krävs.
Förutom mycket god kunskap om de lagar som reglerar offentlig verksamhet är det viktigt att du
*vill ge service till andra,
*förstår komplicerade språkliga underlag och kan producera egna dokument av hög kvalitet,
*är en god administratör, planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt, håller tidsramar,
*arbetar bra med andra människor och slutligen,
*är stabil och flexibel
Körkortsbehörighet B
Viss erfarenhet är nödvändig för att förstå innebörden och omfattningen i uppdraget, allra viktigast är viljan och förmågan att säkerställa en allt mer utvecklad administration.
Vi erbjuder den mindre kommunens personliga närhet till politiker,chefer och medarbetare.
Vi erbjuder dessutom en flexibel bredd i arbetsuppgifterna, det som behöver göras, gör vi!