Kommunsekreterare

Kommunsekreterare

Arbetsbeskrivning

Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet ”de vi är till för”. För detta krävs att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som trivs med sitt jobb, vilket vår medarbetarundersökning visar att vi har. Orust kommun har de senaste åren varit högt placerade i flera utmärkelser så som den mest spännande arbetsgivaren inom offentlig förvaltning och bästa skolkommun. Välkommen till oss och ett meningsfullt arbete!

Tjänsten som kommunsekreterare är placerad under den administrativa enheten och sektor Ledning och verksamhetsstöd. Enheten uppdrag är att utgöra administrativt stöd till våra verksamheter såväl som till den politiska organisationen.

Dina arbetsuppgifter
Som kommunsekreterare är du nyckelpersonen och kittet mellan verksamhet och politik. Du har ett omväxlande jobb samtidigt som kalendern och rutinerna är viktiga att hålla koll på. 

Du sköter sekreterarskapet i kommunstyrelsen och dess arbetsutskott samtidigt som du är backup till kommunfullmäktige och utskottet för samhällsutveckling. Du är, tillsammans med en kollega, registrator för kommunstyrelsen. Du fungerar som stöd för handläggare och chefer i deras arbete med att ta fram beslutsunderlag till de förtroendevalda. Ibland gör du egna utredningar.

Du är viktig i vårt utvecklingsarbete, ofta när det gäller olika digitala frågor. Du ansvarar för att ta emot och hantera de digitala medborgarförslag som kommer in, stödjer de förtroendevalda i frågor kring deras digitala arbetsverktyg, ingår i projektgrupper för utveckling av nya e-tjänster och hjälper till att utveckla våra styrdokument.

Om dig
Du har en utbildning från förvaltningsprogrammet eller annan högskoleutbildning, alterantivt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har goda kunskaper om den lagstiftning som offentlig verksamhet berörs av. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Du är kommunikativ, såväl i tal som skrift. Du tycker om att samarbeta med kollegor och förtroendevalda men har samtidigt inget emot självständigt arbete. För detta krävs både att du är lyhörd och strukturerad.

Det är ett högt tempo stundtals och det gäller därför att kunna prioritera och planera. Om man ska trivas hos oss måste man också gilla utvecklingsarbete och att vara driven!

Övrigt
Sista ansökningsdag: 21 maj (Vi kan komma att kalla till intervjuer fortlöpande under ansökningsprocessen, så vänta inte till sista dag med din ansökan).

Intervjuer kommer att äga rum: 24 maj, 26 maj, 31 maj och 1 juni

Anställningsform: Tillsvidare

Arbetsomfattning: Heltid

 

För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.

Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: www.orust.se


Orust kommun tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Orust Kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2021
  • Ansök senast: 21 maj 2021

Liknande jobb


Kommunsekreterare

Kommunsekreterare

25 maj 2021

Kommunsekreterare

Kommunsekreterare

25 maj 2021