Kommunsekreterare

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba i den lilla kommunen med de stora möjligheterna?

Varmt välkommen till oss i Munkedals kommun!

Kommunstyrelsens förvaltning består av våra verksamheterna ekonomi, administration, HR och lön.



Administrativa avdelningen är en stödfunktion till kommunorganisationens förvaltningar.

Inom avdelningen finns funktioner för kansli, kommunikation, webb, folkhälsa, säkerhet, digital samordning, miljö och medborgarcentrum. Vår kommunsekreterare har fått en ny tjänst och vi behöver en ny kollega. Kommunsekreteraren ingår tillsammans med övriga tre nämndssekreterare och en registrator i en funktionsgrupp för kansliet. Funktionsgruppen fungerar som ett team där medarbetarna kan gå in för varandra vid behov.

Arbetsuppgifter
Som kommunsekreterare ansvarar du för ärendeprocessen för kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. Du ansvarar för att ärenden är beredda inför sammanträde och är sekreterare vid sammanträdet. Utöver det nämndsanknutna arbetet deltar du i beredningar, arbetsgrupper och projektarbeten. Du bidrar aktivt i arbetet med att löpande utveckla arbetssätt för ökad kvalitet, effektivitet och tillgänglighet. Vi förutsätter att du är intresserad av verksamhetsutveckling i riktning mot digital transformation.

Kvalifikationer
Du har en universitets-/högskoleutbildning med inriktning offentlig förvaltning, juridik eller annan högre utbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, eller har erfarenhet av ledningsarbete i offentlig sektor. Det är också meriterande om du har goda kunskaper i den lagstiftning som styr vår verksamhet, främst förvaltningslagen, kommunallagen, offentlighet- och sekretesslagen samt kunskap om offentlighetsprincipen. Vi önskar att du är en stabil och förtroendeskapande person med förmåga att prioritera, strukturera, samverka och utveckla vår verksamhet.

Vi kommer genomföra intervjuer löpande under ansökningstiden, så skicka gärna din ansökan snarast!

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökanden med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.


Vår kommun
Munkedals kommun ligger belägen mellan Göteborg och Oslo. Pendlingsmöjligheterna är många tack vare närheten till motor- och järnväg. Kommunen har ca 10 600 invånare och inom kommunens organisation arbetar cirka 1000 medarbetare. Munkedal omges av fantastisk natur från det typiskt bohuslänska med salta bad och dramatiska berg till vacker fjällnatur med bra fiske- och vandringsmöjligheter. Vi har ett välmående näringsliv med stor potential, föreningar inom varierade områden, ett stort utbud av aktiviteter och mycket mer. Allt detta tillsammans med vår organisation och alla våra invånare utgör det grunden för vad som gör vår kommun till det den är.
Tillsammans är vi Munkedals kommun!


Varmt välkommen med din ansökan - vi ser fram emot att höra från dig!


Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sven Lundberg Kanslichef
013-206492
Britt-Marie Sandström - Vision
013 20 78 51
Michael Werthén - SACO
013-20 68 24
Susanne Aman
013206252
Susanne Aman
013205262
Maria Sjöberg, gruppchef
013208938

Sammanfattning

Postadress

Stadshuset
Linköping, 58181

Liknande jobb


22 mars 2024

Kommunsekreterare

Kommunsekreterare

19 februari 2024

Vik. Kommunsekreterare till kommunledningskontoret

Vik. Kommunsekreterare till kommunledningskontoret

13 februari 2024

6 februari 2024