Kommunsekreterare

Arbetsbeskrivning

Karlskoga är vackert beläget vid Möckelns strand och här bor ca 30 000 invånare. Vi är en stad med framtidstro som bubblar av aktiviteter och nytänkande.

Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Oavsett om du lär barn att läsa, ger trygghet och vård åt äldre eller utvecklar stadens gator och torg så bidrar du till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga. Kommunen tillhör finskt förvaltningsområde som du kan läsa mer under www.karlskoga.se/finska
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss!



Kommunstyrelsens ledningskontor svarar för ledning och samordning av all kommunal verksamhet. Förvaltningsledningen ansvarar för den operativa ledningen och utvecklingen av kommunen som helhet.

Kansliavdelningen är en del av kommunstyrelsens ledningskontor och har en central funktion för de ärenden som ska beslutas av kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. Avdelningen arbetar även med administrationen kring valnämnd och krisledningsnämnd, diarieföring och arkiv samt kommunala bolag med mera.


ARBETSUPPGIFTER
Som kommunsekreterare har du en viktig roll och utgör en länk mellan kommunstyrelsens kansli och kommunens alla verksamheter och nämnder. Du är sekreterare i kommunstyrelsen och dess utskott. Arbetet innebär att samordna och administrera den politiska beslutsprocessen men också att utarbeta beredningsunderlag i form av svar på motioner och medborgarförslag med mera. Arbete med förtroendemannaregistret Troman liksom stöd till handläggare i kommunens ärendehanteringssystem är exempel på vad som ingår i arbetet. Tjänsten innebär många kontakter med såväl förtroendevalda som tjänstemän från förvaltningarna i kommunen. Kommunsekreteraren ingår i kommunens nätverk för nämndsekreterare men också i länets nätverk.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot offentlig förvaltning, samhällsvetenskap, statsvetenskap eller juridik.

Du bör ha erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete inom politiskt styrd organisation. Du har god organisations- och prioriteringsförmåga, arbetar strukturerat, kan ta egna initiativ och arbeta självständigt. Du är noggrann och mycket serviceinriktad.

Vi ser gärna att du har erfarenhet som nämndsekreterare eller liknande.

För att trivas i rollen som kommunsekreterare krävs att du är flexibel och resultatinriktad. Du har god samarbetsförmåga och är lyhörd i samarbetet med den politiska ledningen. Tjänsten kräver goda kunskaper i svenska, en vana att uttrycka sig skriftligt samt goda IT-kunskaper.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-110 10 29.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ylva Elofsson
0586-618 15
Anette Jonson
0586-612 64
DIK, Gunilla Östman
0586-610 22
Vision, Marianne Eriksson
0586-613 79
Kanslichef Anette Jonson
0586-612 64
SSR, Inger Andersson
0586-621 32
Personalchef Lone Atterstig
0586-611 72
Vision, Pia Magnusson
0586-617 38
Kontaktperson Poolia Linda Axäng

Rekryteringsansvarig Poolia Linda Axäng

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Karlskoga kommun, 1 KS Ledningskontor
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2017-01-01 , upphör: 2017-12-31 .
  • Publicerat: 7 september 2016

Besöksadress

69183 Karlskoga
None

Postadress

Karlskoga
Karlskoga, 69183

Liknande jobb


22 mars 2024

Kommunsekreterare

Kommunsekreterare

19 februari 2024

Vik. Kommunsekreterare till kommunledningskontoret

Vik. Kommunsekreterare till kommunledningskontoret

13 februari 2024

6 februari 2024