Kommunsekreterare

Arbetsbeskrivning

Linköpings kommun

Kommunsekreterare, 100 %

Inom kommunledningskontoret finns kommunens centrala administration, med kommundirektören som högsta ansvarig chef. Tjänstemännen som arbetar här styr, leder och utvecklar den kommunala verksamheten på politikernas uppdrag. Kommunledningskontorets administrativa avdelning svarar genom sin kansligrupp för service till kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och kommunalråden. Här ska bl a finnas två kommunsekreterare, som delar på nedanstående uppdrag.

Arbetsuppgifter

- vara sekreterare i kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och   dess planeringsutskott, kommunalrådsberedningen m m
- medverka i ärendeberedning
- självständigt genomföra utredningar m m 
- samt bistå med annat administrativt arbete

Kvalifikationer

- lämplig högskoleutbildning, gärna med samhällsvetenskaplig inriktning
- god analytisk förmåga
- intresse och förmåga att arbeta i nära kontakt med den politiska organisationen
- god språklig förmåga i både tal och skrift
- förmåga      att arbeta på ett flexibelt sätt, såväl självständigt som i grupp
- gärna erfarenhet av liknande arbete i kommunal verksamhet
- kunskap om offentlighet och sekretess liksom om kommunens diariesystem W3D3 är      önskvärt
- känsla för service, ordning och reda

Kontaktpersoner på detta företaget

Sven Lundberg Kanslichef
013-206492
Britt-Marie Sandström - Vision
013 20 78 51
Michael Werthén - SACO
013-20 68 24
Susanne Aman
013206252
Susanne Aman
013205262
Maria Sjöberg, gruppchef
013208938

Sammanfattning

Postadress

Stadshuset
Linköping, 58181

Liknande jobb


Kommunsekreterare till kansliavdelningen

Kommunsekreterare till kansliavdelningen

13 juli 2020

2 juni 2020

Kommunsekreterare

8 maj 2020