Kommunsekreterare - stf enhetschef

Arbetsbeskrivning

Kommunsekreterare och ställföreträdande enhetschefen för administrativa enheten, heltid, tillsvidare, ref nr 46/2007 Ansvar Kommunsekreteraren ansvarar för processen kring de politiska sammanträdena och är bland annat kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges sekreterare.Kommunsekreteraren är också back-up för de övriga sekreterarna vid behov.Ansvaret för att dokumenthanteringshandboken är uppdaterad och implementerad hos samtliga handläggare åligger tjänsten.Utveckling av effektiva administrativa rutiner tillsammans med enheten och enhetschefen är ett annat ansvarsområde.Kommunsekreteraren är handläggande utredare för ärenden som lämnas i uppdrag av enhetschefen.Kommunsekreteraren är också ställföreträdande enhetschefen för administrativa enheten. Rapporterar till: Kommunsekreteraren rapporterar till enhetschefen för administrativa enheten.Kommunsekreteraren ingår i administrativa enheten.Kvalifikationer Rollen kräver god förståelse av att arbeta i en politiskt styrd verksamhet samt en god förmåga att skapa förtroendefulla relationer i såväl interna som externa kontakter.Även god förståelse för de mekanismer som styr en offentlig verksamhet krävs.Rollen som kommunsekreterare kräver att Du ligga steget före i frågor om den administrativa utvecklingen.Som kommunsekreterare har Du förmåga att arbeta fram effektiva administrativa rutiner.Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.Du har också förmåga att kommunicera framgångsrikt på olika nivåer i organisationen.Rollen kräver god erfarenhet av att samverka/samarbeta med tjänstemän och förtroendevalda för att därigenom skapa och bygga helhetslösningar som gagnar den gemensamma administrativa utvecklingen.Du har erfarenhet av arbete som sekreterare i politiska organ och erfarenhet av utredningsarbete.Personliga egenskaper Den framgångsrike kommunsekreteraren har en personlighet enligt nedan: .är engagerad och delaktig i enhetens ansvar inom främst sekreterar- och registratorsfunktionen .är prestigelös .har god kommunikativ förmåga och social kompetens både internt och externt .är självständig under ansvar .har förmåga att arbeta processorienterat med utveckling av administrationen .är strukturerad och målorienterad .har ett stort intresse och engagemang för verksamhetens kvalitets- och utvecklingsfrågor Utbildning: Du har examen från studier i offentlig förvaltning på högskola som till exempel pol kandidat eller, den tidigare utbildningen, förvaltningssocionom.Kunskaper i förvaltningsrätt är ett krav. Övrigt Tjänsten omfattar heltid och är en tillsvidareanställning.Tjänsten tillsätts under förutsättning av erforderliga beslut.Tillträde snarast enligt överenskommelse.Eftersom de flesta medarbetarna i administrativa enheten är kvinnor ser vi gärna manliga sökanden. Ange löneanspråk.Till ansökan ska bifogas personligt brev och CV(meritförteckning) Är Du intresserad av att arbeta som kommunsekreterare, skicka in din ansökan så att den blir registrerad senast den 23 november 2007.Ange referensnummer 46 /2007.nr.0224-361 13.Heby kommun återsänder inte ansökningshandlingar om inte den sökande själv begär det.

Sammanfattning

Besöksadress

TINGSGATAN 11
HEBY

Postadress

None
HEBY, 74488

Liknande jobb

Pizzabagare

17 maj 2006

Byggnadsarbetare

22 maj 2006

Lärare i SO

22 maj 2006

Lärare Hkk åk 5-9

22 maj 2006