Kommunsekreterare - vikariat

Arbetsbeskrivning

Lindesbergs kommun växer. Vi söker kunniga och engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg till att bli ännu bättre. 1 800 medarbetare arbetar med olika uppdrag på 140 arbetsplatser i vår kommun. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Välkommen att utvecklas vidare i vackra Lindesbergs kommun.

Är du en god administratör och vill ha en bred roll med många kontaktytor? I rollen som Kommunsekreterare deltar du i de politiska forumen där besluten tas. Vi söker dig som vill vara med där det händer och samtidigt fungera som spindeln i nätet!

Arbetsbeskrivning
Kommunsekreteraren är en kvalificerad administratör. Du kommer främst att vara sekreterare i kommunstyrelsen och dess utskott men även vid behov vara ersättare till kanslichefen som sekreterare i kommunfullmäktige. Arbetet innebär sedvanliga arbetsuppgifter som sekreterare, bland annat skriva kallelser, utskick och protokoll men även sekreterarskap i flera forum. I tjänsten ingår också administrativ utveckling och vissa utredningar. Du kommer ha många kontaktytor med bland annat politiker, medborgare och medarbetare.

Vi ska i dagarna lansera vårt nya ärendehanteringssystem vilken är en del av vårt arbete med kvalitetssäkring och standardisering. Du kommer därmed behöva vara ett viktigt stöd till handläggare och chefer som ska börja arbeta i systemet. Du kommer också publicera information på webben. I tjänsten ingår även att vara ersättare vid frånvaro vid övriga kanslifunktioner.

Kvalifikationer
Akademisk utbildning (minst 120 hp) gärna med samhällsvetenskaplig, statsvetenskaplig eller juridisk inriktning. Erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete inom politiskt styrd organisation kan vara meriterande. Arbetet ställer höga krav på ansvarskänsla, självständighet, ordningssinne, samarbetsförmåga och prioriteringsförmåga. Det är även viktigt att du har en god känsla för service. Vidare har du god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift samt har goda IT-kunskaper. Körkort B är ett krav då resor ingår i tjänsten. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Detta är en tidsbegränsad anställning på 100% till och med 2017-12-31 med tillträde enligt överenskommelse

Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00.

Vi tar endast emot ansökningar via HR-supporten.

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Per Sundelius
0581-813 56
Rektor Margarita Fernandez
0581-814 04
Rektor Lars Speziali
0581-812 84
Rektor Jimmy Fagrell
070-272 07 89
Rektor Karin Johansson
0581-813 42
Rektor Eva Boström
0581-813 91
Rektor Per Wernborg
0581-813 17
Förvaltningschef Kaj Söder
0581-811 86
Rektor Johan Ringaby
0581-815 42
Rektor Michael Tybell
070-544 43 53

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lindesbergs kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Månadslön Vi tillämpar individuell lönesättning.
  • Heltid Visstid 6 mån eller mer
  • Publicerat: 31 oktober 2016

Besöksadress

Stentäppsgatan 5
None

Postadress

Lindeskolan
Lindesberg, 71134

Liknande jobb


30 maj 2024

28 maj 2024

Nämndsekreterare till barn- och utbildningsförvaltningen

Nämndsekreterare till barn- och utbildningsförvaltningen

27 maj 2024

Nämndsekreterare, vikariat

Nämndsekreterare, vikariat

21 maj 2024