Kommunvägledare

Kommunvägledare

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!


Kommunledningskontoret arbetar med att leda, utveckla, styra, stödja och följa upp verksamheten i koncernen Karlstads kommun. Allt för en bra utveckling för oss som redan lever och bor här och för framtida Karlstadsbor. Vi är cirka 220 medarbetare som tillsammans fokuserar på strategisk och hållbar tillväxt, ofta i samverkan med näringsliv och andra delar av samhället. Vi arbetar bland annat med ekonomi, juridik, upphandling, HR, kommunikation och IT.



Beskrivning
På Kontaktcenter finns kommunvägledare som hjälper Karlstadsbor och andra som vill komma i kontakt med kommunen, få information och vägledning om kommunens verksamhet.

Det är ett spännande och intressant arbete och som ger dig en möjlighet att hjälpa andra. En av våra kommunvägledare kommer att gå vidare inom koncernen varför vi nu söker en efterträdare.

Arbetsuppgifter
Som kommunvägledare arbetar du med att svara på frågor, ge information och vägledning om kommunens verksamhet, handlägga vissa typer av ärenden. Kontakterna med Karlstadsborna sker via telefon, besök, e-post, web,chatt och sociala medier.

Du kommer att svara på frågor om äldre- och handikappomsorg, socialtjänst, överförmyndare och god man. I uppgifterna ingår också handläggning av vissa frågor som till exempel ansökningar om ekonomiskt bistånd, förenklad biståndsbedömning, fastställande av faderskap, körkortsyttrande, med mera.

Hör gärna av dig så berättar vi mer.

Kvalifikationer
Du ska vara intresserad av att på olika sätt hjälpa människor till rätt. Du ska en god känsla för service och bemötande samt ha god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Förutom att vara proffs på bemötande ska du ha intresse och erfarenhet av att arbeta med olika it-system. Arbetet är ett teamarbete och du måste gilla att jobba nära och tillsammans med andra. Det betyder att du måste vara flexibel och ha god samarbetsförmåga.

Vi söker dig som är utbildad socionom, arbetsterapeut, sjuksköterska eller sjukgymnast och som har erfarenhet från arbete inom socialtjänst eller vård och omsorg.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommunledningskontoret
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 november 2021
  • Ansök senast: 17 december 2021

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023