Kommunvägledare

Kommunvägledare

Arbetsbeskrivning

Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.


I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.


Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!




Vilka är verksamhetens mål?

Förenkla och förbättra den kommunala servicen till medborgarna.

Skapa en effektivare kommunal verksamhet genom en uppdelning av enklare och snabbare ärenden vs komplicerade som kräver handläggning, Målet är att Kontaktcenter ska hantera 70 % av alla ärenden/frågor som kommer till kommunen.
Kontinuerlig uppföljning av ärenden och frågor och återkoppla till verksamheterna för att ständigt förbättra vår information och våra rutiner.

Vilka mål arbetar befattningsinnehavaren mot inom ramen för verksamhetens mål och vilka ansvarsområden har hon/han?

Effektiv medborgarservice med korrekta svar till medborgare genom ett professionellt bemötande genom chatbot och sociala medier, men även telefon, mail och över disk.
Ansvar mot en eller flera specifika verksamheter för att säkerställa kontinuerlig uppdatering och dialog. Syftet är att utifrån ett helhetsperspektiv, säkerställa att båda parter har rätt och korrekt information och levererar bästa möjliga kundservice med hjälp av chatbot och sociala medier.

Vilka arbetsuppgifter ingår för att uppfylla de mål befattningsinnehavaren har?

Som chatbot-tränare och kommunvägledare spelar du en nyckelroll genom att
* Träna, programmera, hantera, utveckla, förbättra och underhålla chatbot:en
* Chatbot:en och du ger snabba och korrekta svar på invånarnas frågor
* Chatbot:en och du ger information och vägledning
* Lämna uppgifter om status i pågående ärenden chatbot:en och du hanterar
* Förmedla kontakter och kontaktvägar
Arbetsuppgifter
* Kundkontakter via chatbot, sociala medier, telefon, besök, e-post
* Informationshantering i chatbot-plattform
* Informationshantering i sociala medier som administratör
* Informationssökning på vår hemsida och intranät
* Informationssökning i vårt ärendehanteringssystem
* Informationssökning i verksamhetsspecifika system
* Handlägga regelstyrda ärenden
* Registrera och dokumentera alla ärenden
* Kontakt med en eller flera specifika verksamheter inom vår kommunala organisation för att säkerställa kontinuerlig uppdatering med rätt information

Kravspecifikation

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är engagerad, serviceinriktad och har ett tydligt medborgar-/kundfokus. Du är en god kommunikatör och har förmåga att skapa tillit och förtroende med både medarbetare och invånare. Din förmåga att samverka och samarbeta med gott resultat är viktig. Du har gymnasiekompetens eller annan utbildningsbakgrund och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Erfarenhet från arbete i Uddevalla kommuns kontaktcenter är ett krav samt arbete med försörjningsstöd. Kunskap om kommunal- eller annan offentlig verksamhet är nödvändig, helst inom socialförvaltning.
Du måste vara en erfaren datoranvändare, ha erfarenhet av chatbots och regelbunden användare av sociala medier och i synnerhet Facebook som administratör.
God språkkunskap i svenska och engelska, i både tal och skrift, är ett krav. Ytterligare språkkunskaper är meriterande, liksom kunskap och erfarenhet av informationssökning och arbete i IT-baserade verksamhetssystem.

Kompetenser

Stabil
Ledarskap

Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.


När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.

För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.


Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annette Nyman / Verksamhetsledare
0522-69 60 49
Britt Ahrin, Chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 5696628
Malena Jansson, konsulent
0522-696136
Helene Albertsson, konsulent
0522-696123
Britt Ahrin, chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 569 6628
Malena Jonsson, konsulent
0522-696136
Åsa Andersson, Personalchef (nås from 16/3)
0522-69 7722
Karin Wånggren, Lönechef
0522-696073
Åsa Andersson, Personalchef
0522-69 7722 (nås fr.o.m. 16/3)
Agneta Andersson, HR-strateg
0522-696078

Sammanfattning

Besöksadress

Varvsvägen 1
None

Postadress

Varvsvägen 1
Uddevalla, 45181

Liknande jobb


3 juni 2024

3 juni 2024

Servicerådgivare

Servicerådgivare

3 juni 2024