Kommunvägledare

Arbetsbeskrivning

I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över.  Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.


Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. På livetilysekil.se http://www.livetilysekil.se/ får du veta mer om hur ett liv i vår kommun kan se ut. 


Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.




Beskrivning
Kontaktcenter i kommunhuset är "vägen in" för medborgare att möta våra kompetenta Kommunvägledare för kontakt och vägledning i ärenden och frågor.

Ambitionen är att medborgare ska få direkt svar på frågor eller få vägledning utan dröjsmål till dit ärendet hör hemma. Kontaktcenter är en ny mötes- och serviceplats för kommunens medborgare och företagare.



Arbetsuppgifter
Lysekils kommuns Kontaktcenter är i ständig utveckling och det kommer du också att vara om du arbetar hos oss.

Som Kommunvägledare är du i daglig kontakt med kommuninvånare, besökare, kollegor och andra intressenter via besök, telefon, e-post och sociala medier. Du informerar, ger råd, agerar problemlösande och ser till att mottagaren får en positiv upplevelse i sin kontakt med kommunen. I Kontaktcenter har vi även en myndighetsutövande funktion där vi handlägger ärenden inom Färdtjänst och Riksfärdtjänst. 

Du arbetar i flera olika verksamhetssystem såsom ärendehantering, telefonisystem, kartsystem och liknande. Arbetsredskap är främst IT-baserade system tillsammans med telefoni.

En viktig del i arbetet som Kommunvägledare är att informera och vägleda människor i ärenden och frågor med koppling till kommunen och dess förvaltningar och verksamheter. Kommunvägledaren ger förstklassig service till kommuninvånare och besökare men är även en del i det viktiga samarbetet inom och mellan förvaltningarna för att bistå med information och service till allmänheten.

Kvalifikationer
Du har gymnasieutbildning. Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning inom område som vi bedömer lämpligt utifrån arbetsuppgifterna eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig. Har du erfarenhet av kommunvägledning sedan tidigare är det meriterande.

Du har lätt för att samarbeta med dina kollegor och har en vilja att utvecklas tillsammans med oss kommunvägledare. Du tycker om att skapa goda relationer och har ett öppet förhållningssätt till alla du möter. Du trivs med högt tempo och har en förmåga att ha många bollar i luften.

Vi söker dig som

- är ansvarsfull, noggrann och har en förmåga att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt
- är serviceinriktad, lösningsorienterad och jobbar gärna kreativt i ett högt tempo
- har god förmåga att kommunicera både i tal och text
- är positiv, flexibel och tycker om att arbeta i en föränderlig miljö.
- har mycket goda kunskaper i svenska, engelska och gärna fler språk
- är en lyhörd person som kan se varje persons unika behov, tycker om att skapa goda relationer och har ett öppet förhållningssätt till alla du möter.


Vi jobbar bl.a. i följande system; Artvise, Trio, EDP Vision, Raindance, Proceedo, Geosecma, Infracontrol. Erfarenhet av dessa system är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet när vi tillsätter tjänsten.



Villkor
Vikariat på heltid under ett år. Tillträde enligt överenskommelse.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så välkommen med din ansökan redan idag dock senast 2022-09-30.

Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Trafikplanerare Helena Hartzell
08-5782 92 55
miljö- och trafikchef Göran Norlin
08-5782 97 80
Trafikingenjör Leif Svärdsén
08-5782 9229
Vision Gabriella Engström
08-5782 96 15
Miljöchef Mikael Boman
0157-430262
Vision Carina Ericsson
0157-430261
Miljöinspektör Chatarina Holmström
0157-430266
Rekryteringskonsult Sara Rydberg-Nilsson
070-554 61 87
SACO Sophia Norrman Winter
08-5782 92 02
SKTF Börje Buss
08-5782 94 69

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Samhällsbyggnadsförvaltningen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 september 2022
  • Ansök senast: 30 september 2022

Besöksadress

Marknadsgränd 2
None

Postadress

Tyresö kommun
Tyresö, 13581

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024