Kommunvägledare

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet.

Kommunledningskontoret arbetar med ledning, styrning och uppföljning av kommunens verksamheter. Vi arbetar också med att driva på utvecklingen och tillväxten i Karlstad i samarbete med näringslivet och andra aktörer.
Bland våra 200 medarbetare finns många olika kompetenser och verksamhetsområden, till exempel ekonomi- och verksamhetsstyrning, juridik, upphandling, ledar- och medarbetarutveckling, kommunikation och IT-verksamhet.


Kontaktcenters uppgift är underlätta för Karlstadsborna och andra som vill komma i kontakt med kommunen. På Kontaktcenter arbetar kommunvägledare, turistinformatörer samt telefonister med att lämna information och vägledning om kommunens verksamhet. Till vår trevliga arbetsgrupp söker vi nu en ny medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Som kommunvägledare arbetar du med att svara på frågor, ge information och vägledning om kommunens verksamhet inom socialtjänst samt vård och omsorg. Kontakterna sker via telefon, besök, e-post, web och sociala medier.

I svarsgruppen besvaras frågor om äldre- och handikappomsorg samt socialtjänst. I uppgifterna ingår också handläggning av vissa frågor som till exempel förenklad biståndsbedömning, fastställande av faderskap, körkortsyttrande, ansökningar om ekonomiskt bistånd med mera.

KVALIFIKATIONER
Du ska vara intresserad av att på olika sätt hjälpa människor till rätta i kommunen. Du ska en god känsla för service och bemötande samt ha god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Förutom att vara proffs på bemötande ska du ha intresse och erfarenhet av att arbeta med olika IT-system. Arbetet är ett teamarbete och du måste vara flexibel och ha god samarbetsförmåga.

Vi söker dig som är utbildad socionom, arbetsterapeut, sjuksköterska, sjukgymnast eller motsvarande och som har erfarenhet från arbete inom socialtjänst och/eller vård och omsorg.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Kontaktcenter Ann Salomonsson
054-540 10 62
Gruppchef Monica Bergergård
054-540 80 54
IT-chef/CIO Inge Hansson
054-540 12 13
Qtym Peter Finell
054-14 18 08
KS ordförande Per-Samuel Nisser
070-689 39 39
KS vice ordförande Lena Melesjö Windahl
070-543 71 32
Kommunalråd Peter Kullgren
070-532 77 00
Upphandlingschef Jerker Bäckström
054-540 10 50
Upphandlingskonsult Pär-Åke Andersson
054-540 10 51
Enhetschef Lotta Wahlén
054-540 12 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Karlstads kommun, Kommunledningskontoret
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Scemalagd arbetstid varierat mellan 7.30 och 18.15 Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 18 augusti 2015

Besöksadress

Kontaktcenter, Västra Torggatan 26 Karlstad
None

Postadress

Stadshuset, Drottninggatan 32
Karlstad, 65184

Liknande jobb


Kundkommunikatör till Coor i Borlänge

Kundkommunikatör till Coor i Borlänge

14 juni 2024

Rusta och Matcha

8 juni 2024