Kommunvägledare

Arbetsbeskrivning

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 37 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 800 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Som ett led i Partille kommuns strävan att vara en attraktiv arbetsgivare pågår ett viktigt förändringsarbete. Detta förändringsarbete innebär att du som anställd i Partille kommun under 2017 och framåt kommer ha rätt att utöver den utannonserade tjänstens sysselsättningsgrad själv välja annan sysselsättningsgrad. Heltid skall vara en rättighet, deltid en möjlighet



ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi en ny medarbetare till Partille Kundcenter! Ditt arbete kommer att bestå i att ge Partilles kommuninvånare ett professionellt och kundinriktat bemötande. Du kommer att arbeta tätt samman med andra i ett team för att leverera bästa möjliga service till invånare och besökare. Du kommer att vara kommunens ansikte utåt, svara på frågor och ge information kring kommunens förvaltning samt leda de som besöker oss eller hör av sig till oss rätt i kontakterna med kommunen.
Arbetet i kundcentret innebär att i nära samarbete med förvaltningarna i kommunen möta våra invånare, hjälpa de som ringer in samt arbeta med webb och sociala medier.

KVALIFIKATIONER
Först och främst vill vi att du har en hög grad av servicekänsla. Du skall gilla människor. Du jobbar med människor och sätter kommunens invånare i första rummet. Du har ett tydligt och lättförståeligt sätt att uttrycka dig på svenska i tal och skrift och är gärna kunnig i flera språk.
Du har goda IT-kunskaper och är bekväm med nutidens sätt att kommunicera och söka information. Din utbildningsbakgrund kan variera men vi vill att du har en eftergymnasial utbildning av något slag.
Arbetet kommer kräva att du har en förmåga att lära nytt och trivs i en dynamisk miljö med hög aktivitetsnivå då kundcentret är i ständig utveckling i takt med kommuninvånarnas behov.
Våra värdeord är allas lika värde, professionalitet och framåtanda och vi förutsätter att du delar dessa.

ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Per Wikström
031-7921167
Facklig Representant
031-792 10 00
Maria Standar, ekonomichef
031-792 11 94, 0768-83 15 14
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
031-792 10 00
Kundcenterchef Martin Larsson
031-792 95 66
Redovisningschef Katarina Heglind

tf chef personalavdelningen Martin Larsson
031-792 95 66

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Partille kommun, Kommunkontoret Partille
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-02-01.
  • Publicerat: 8 december 2016

Besöksadress

43382 Partille
None

Postadress

Gamla Kronvägen 34
Partille, 43382

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024