Kommunvägledare

Kommunvägledare

Arbetsbeskrivning

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Servicekontoret bidrar till en bättre vardag för kommunens invånare och verksamheter med tjänster inom bland annat måltider, fastighets- och verksamhetsservice, IT, fordon, personal- och löneadministration samt invånarvägledning.
Brinner du för att ge bra service? Välkommen till oss, en professionell organisation i ständig utveckling som arbetar aktivt med service och engagemang.



ARBETSUPPGIFTER
Tycker du att det är fint att vara nyfiken? Då passar du in hos oss på Halmstad direkt, Halmstads kommuns Kontaktcenter. Vi gillar när besökare, halmstadsbor och företagare får svar på sin fråga och hjälp med sitt ärende. Målet är att våra kunder ska få hjälp oavsett om de väljer att kontakta oss via mejl, sociala medier, telefon eller besök. Vi är idag 36 medarbetare som alla har samma engagemang och känsla för service som vi hoppas du har. Vår arbetsplats är placerad i Rådhuset vid Stora torg i Halmstad. Här arbetar vi i ett behagligt öppet kontorslandskap med väl anpassade arbetsytor för våra arbetsuppgifter. Vi arbetar i två svarsgrupper med fokus på olika kommunala verksamheter i varje grupp. En presentation av de kommunala verksamheterna hittar du på www.halmstad.se. Du kommer arbeta i någon av våra svarsgrupper. Vi hjälper varandra mellan svarsgrupperna för att kunden inte ska ha lång väntetid för att få hjälp och för att vår verksamhet ska vara så effektiv som möjligt.

KVALIFIKATIONER
Kvalifikationer - Krav
Vi söker dig med stark servicekänsla och engagemang med både vilja och förmåga att bemöta människor positivt, empatiskt och lösningsorienterat. Du tycker om att arbeta med människor och visar intresse och förståelse för andra.

Du ska ha god datorvana. Du kan snabbt samla heltäckande information från olika digitala källor för att ge våra kunder tydliga och korrekta svar på sina frågor. Du har förmåga att snabbt förstå och förmedla ny information.

Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. Du talar tydligt och flytande på både svenska och engelska. Du har förmåga att ge snabb respons på kundernas behov och på deras reaktioner och feedback.

Periodvis är arbetet hektiskt och tempot är högt. Det är därför viktigt att du kan leverera resultat och uppfylla kundförväntning även i stressande situationer och att du har en förmåga att upprätthålla en positiv attityd till arbetet.

Vi ser gärna att du har utbildning på högskolenivå men stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Kunskap om kommunal organisation är meriterande.

För att få anställning hos oss kommer du att genomgå ett servicetest med krav på godkänt resultat.






ÖVRIGT
Som medarbetare hos oss delar och bidrar du till vår gemensamma arbetskultur. Den uttrycks i våra lönekriterier, se dem på https://bit.ly/2VbZwaT

Vi uppmuntrar till god hälsa och regelbunden rörelse. Halmstads kommun erbjuder ett friskvårdsbidrag till alla anställda.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande använder vi e-rekrytering i Visma Recruit.

Vi undanber oss alla erbjudande om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Helén Lövinger, kontaktcenterchef
035-139485
Catarina Eriksson, Bitr kontaktcenterchef
035-137367
Helén Lövinger, Verksamhetschef
035-139485

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Halmstads kommun, Halmstad Direkt
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 augusti 2020
  • Ansök senast: 1 september 2020

Besöksadress

Kyrkogatan 5 Halmstad
None

Postadress

Box 153
Halmstad, 30105

Liknande jobb


27 april 2024

27 april 2024

27 april 2024