Kommunvägledare

Arbetsbeskrivning

I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över.  Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.


Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. På livetilysekil.se (se filmen här) får du veta mer om hur ett liv i vår kommun kan se ut. 


Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.




Beskrivning
Brinner du för service, information och kommunikation? Då kan du vara personen vi söker!

Kontaktcenter är en ny mötes- och serviceplats för kommunens medborgare, företagare och besökare.

Ambitionen är att man ska få direkt svar på frågor eller vägledning utan dröjsmål till dit ärendet hör hemma. Vi arbetar utifrån vision Lysekil 2030 där Kontaktcenter ska visualiseras som den självklara mötesplatsen utifrån den fysiska besöksmiljön i kommunhuset och Kommunvägledarna med sitt goda värdskap.  



 

Arbetsuppgifter
Med stort engagemang och personligt bemötande kommer du att representera Lysekils kommun i mötet med alla kommunens kunder - via telefon, e-post, sociala medier och i det personliga mötet.

Ansvara för att kommunens kunder får en förstklassig service i form av information, rådgivning, problemlösning och viss handläggning. Du är även en del i det viktiga samarbetet inom och mellan förvaltningarna för att bistå med information och service till allmänheten. Du är ansiktet utåt och navet internt.

Aktivt medverka till att utveckla Kontaktcenters verksamhet tillsammans med dina kollegor.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning eller YH-utbildning inom: service, kommunikation eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har minst två års erfarenhet av liknande arbete eller likvärdigt arbete med kundorienterad serviceverksamhet.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom kommunal eller offentlig verksamhet. Du har en god förmåga att kunna kommunicera både på svenska och engelska. Har du fler språkkunskaper ser vi detta som meriterande.

Dina arbetsredskap är främst IT-baserade system tillsammans med telefoni. Vi ser det som positivt om du tidigare arbetat i ärendehanteringssystem.  

Vem är du?

- Du tycker kommunikation är viktigt och har förmågan att planera, utforma, sprida och förvalta information- och kommunikationsinsatser.
- Du är positiv, flexibel och tycker om att arbeta i en föränderlig miljö.
- Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och jobbar gärna kreativt i ett högt tempo.
- Du är ansvarsfull, noggrann och har en förmåga att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt.
- Du är en lyhörd person som kan se varje persons unika behov, tycker om att skapa goda relationer och har ett öppet förhållningssätt till alla du möter.

Vi jobbar i system såsom Artvise, Trio, EDP Vision, Ciceron, Raindance, Proceedo, Geosecma.

Vi kommer att lägga stort vikt vid personlig lämplighet när vi tillsätter tjänsten.

 

Villkor
Vi söker två Kommunvägledare

- Tillsvidareanställningar på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.



Urval och intervjuer kommer att ske löpande vilket innebär att tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så välkommen med din ansökan redan idag dock senast 2021-08-22.

 





Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.


 Innebär ditt nya arbete en flytt för dig och din partner?


Vi hjälper medflyttare till nytt arbete i ny livsmiljö. Hjälpen handlar främst om att stötta din medflyttare till nytt arbete eller studier. Det kan även handla om andra frågor som är viktiga i samband med en flytt, till exempel boende, barnomsorg, fritidsaktiviteter och andra nätverk.


Vill du veta mer om vad medflyttarservice kan hjälpa dig med är du välkommen att kontakta agneta@medflyttarservice.se , mobil 072-7331343. Ta gärna en titt på hemsidan för medflyttarservice på adress medflyttarservice.se för mer information.

Kontaktpersoner på detta företaget

Trafikplanerare Helena Hartzell
08-5782 92 55
miljö- och trafikchef Göran Norlin
08-5782 97 80
Trafikingenjör Leif Svärdsén
08-5782 9229
Vision Gabriella Engström
08-5782 96 15
Miljöchef Mikael Boman
0157-430262
Vision Carina Ericsson
0157-430261
Miljöinspektör Chatarina Holmström
0157-430266
Rekryteringskonsult Sara Rydberg-Nilsson
070-554 61 87
SACO Sophia Norrman Winter
08-5782 92 02
SKTF Börje Buss
08-5782 94 69

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Samhällsbyggnadsförvaltningen
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 juli 2021
  • Ansök senast: 22 augusti 2021

Besöksadress

Marknadsgränd 2
None

Postadress

Tyresö kommun
Tyresö, 13581

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024