Kommunvägledare Timvikarie till Kontaktcenter

Kommunvägledare Timvikarie till Kontaktcenter

Arbetsbeskrivning

Med hjärta, framtidstro och våra värdeord - engagemang, nyskapande och allas lika värde - arbetar vi tillsammans för att skapa resultat och nå vår vision; Skånes bästa kommun att bo och verka i 2025.

Visste du att Eslövs kommun vill skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje? En viktig del är att erbjuda bra förmåner till våra medarbetare som till exempel friskvårdsbidrag.

Vill du vara med och ge en god och personlig service till Eslövs kommuns alla medborgare och besökare? Är du nybliven pensionär, arbetar du deltid eller studerar och har tid över så är detta jobbet för dig. Du kommer att ingå i ett team med flera kollegor där ni samarbetar för att ge den bästa tänkbara servicen till medborgarna. Din arbetsplats kommer att vara på stadshuset i Eslöv.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som kommunvägledare blir du ansiktet utåt för kommunen och arbetar utifrån ett medborgarperspektiv. Du hjälper medborgarna med information och vägledning inom hela kommunens ansvarsområde. Du fångar in kundens behov, bedömer ärendet, besvarar frågor och handlägger ärendet inom kontaktcentrets uppdrag eller fördelar det till rätt person. Medborgarna kontaktar oss på olika sätt, genom fysiska besök, e-post och telefonsamtal. Som timvikarie kommer du framförallt möta medborgaren via telefon.

Ett timvikariat som kommunvägledare innebär att du jobbar då verksamheten har behov. Behov kan uppstå när ordinarie personal blir sjuk, tar föräldraledigt, har semester eller är på utbildning. Du behöver därför vara beredd på att hoppa in med kort varsel.

KVALIFIKATIONER
Vem är du?
Du har minst en 3-årig gymnasieutbildning. Eftergymnasial utbildning inom till exempel service management är meriterande.

För att kunna vägleda våra kunder behöver du ha god grundläggande kunskap om hur samhället och offentlig verksamhet fungerar. Erfarenhet av att söka information är också ett krav. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet från arbete med kundservice, exempelvis privat kundtjänst/telefonsupport, hotellreception/bokning eller Kontaktcenter i en offentlig organisation.

Som timvikarie hos oss kommer du få en introduktion i ca 2 veckor som kan spridas ut med en eller två dagars mellanrum.
För att kunna hjälpa medborgarna på bästa sätt behöver du ha erfarenhet av att använda olika digitala verksamhetssystem. Det är en fördel om du har erfarenhet från att ha arbetet i en modern IT-miljö för telefoni och ärendehanteringssystem. Du har även goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Övriga språkkunskaper är starkt meriterande.

Våra medborgare förväntar sig en personlig och god service, något som du ser som självklart. Arbetet med människor innebär att ingen dag är den andra lik och du kommer finna dig i många olika typer av situationer. Därför är det viktigt att du har ett professionellt bemötande och en stor portion tålamod, även i svåra samtal och situationer. Som person är du lugn, uppmärksam och serviceinriktad i ditt bemötande. Du har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Arbetet som kommunvägledare innebär hantering av mycket information, varför struktur och noggrannhet är viktiga egenskaper att besitta. Du är en lagspelare och ser det som självklart att rådfråga andra, men även att dela med dig av information och din sakkunskap.

Vi välkomnar alla sökande då vi vill spegla Eslövs kommuns alla invånare.

Välkommen att bli en av oss!

ÖVRIGT
I Eslövs kommuns arbetsgivarerbjudande har vi sammanställt tio goda anledningar till att välja oss som arbetsgivare. Ta del av det och läs mer om hur det är att arbeta i Eslövs kommun på vår hemsida; https://eslov.se/arbete-och-arbetsmarknad/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare/

Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vid problem med ansökan var god kontakta Visma support 0771-693 693.

Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Det innebär att vi inte behandlar din jobbansökan konfidentiellt. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

Inför rekryteringsarbetet har Eslövs kommun tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Arne Ståhl
0413-621 79
Avdelningschef Cecilia Linderberg
0413-620 51
Enhetschef Marie Bengtsson
0413-62425
Enhetschef Ylva Hjerén
0413-62425
Fastighetschef Niklas Helgesson
0413 - 621 22
Utvecklingschef Elsa von Friesen
0413-62000
Enhetschef Marie Bengtsson
0413-62208
Tf IT-chef Anders Rönnerstål
0413 - 622 76
Enhetschef Jan Larsson
0413 - 62127
Avdelningschef Frida Andersson
0413-62646

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eslövs kommun, Serviceförvaltningen
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 oktober 2021
  • Ansök senast: 10 november 2021

Besöksadress

24180
None

Postadress

Eslöv
ESLÖV, 24180

Liknande jobb


6 maj 2024

Receptionist

Receptionist

3 maj 2024