Konferens- och receptionsansvarig sökes till uppdrag i Uppsala!

Arbetsbeskrivning

Majola RestaurangKonsult söker å kunds vägnar en konferens- och receptionsansvarig under ca ett halvårs tid i Uppsala. Arbetsplatsen är Akademihotellet som ligger i de härliga historiska kvarteren i staden, nära slottet och domkyrkan. Hotellet har 37 rum, 5 konferenslokaler och 2 lägenheter för längre perioder. På Akademihotellet vill man att folk ska känna sig som hemma och har en hemtrevlig och personlig känsla i inredningen och på rummen.

OM TJÄNSTEN:

Den aktuella tjänsten som konferens- och receptionsansvarig är ett föräldravikariat där du kommer att ha det operativa ansvaret och säkerställa att verksamheten fungerar bra och att rutiner efterföljs under den tiden som ordinarie ansvarig är borta. Du kommer bl.a. att ansvara för arbetsfördelning, inköp, schemaläggning av personal, upplärning av eventuell ny personal samt givetvis gästrelationer och allt var det innebär. I receptionen har du tre fastanställda i personalgruppen samt en del extrapersonal.

Tjänsten är på heltid och ska tillsättas i december och börjar då med upplärning innan man tar över posten i mitten av januari. Uppdraget pågår sedan till mitten av juni. Arbetstiderna är förlagda till både dag- och kvällstid och man jobbar 07.15-14.30/08.00-15.30 eller 15.00-22.00 där man har kvällspass ca två gånger i veckan. Man jobbar även varannan helg. Du kommer att vara anställd av Majola och uthyrd till Akademihotellet.



OM DIG SOM SÖKER:

Till detta uppdrag letar vi efter dig som har servicekänslan ut i fingerspetsarna och alltid sätter gästen i fokus. Du ska vara en lugn och trygg ledare för personalen och kunna fatta beslut och motivera. Samtidigt är det viktigt att du är ödmjuk och prestigelös i ditt sätt och arbetar som en del av gruppen. Tjänsten är främst operativ men du ska även ha sinne för administrativa arbetsuppgifter. Vi ser helst att du har erfarenhet från hotellbranschen sedan tidigare så att du snabbt kommer in i arbetssättet och arbetar effektivt.

Är du rätt för detta uppdrag? Är det nästa steg i din karriär eller kanske ett spännande inhopp mellan andra sysselsättningar? Sök då tjänsten idag, vi träffar kandidater löpande!

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Hedenström

Martina Dietrich
08-600 35 00
Martina Dietrich
08-600 35 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Majola Nacka
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 22 november 2016

Besöksadress

Hesselmans Torg 5, Nacka
None

Postadress

Hesselmans Torg 5
Nacka, 13154

Liknande jobb


13 april 2024

Office Coordinator

Office Coordinator

28 mars 2024

14 mars 2024