Konferensvärd

Arbetsbeskrivning

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 41 000 studenter och 7 500 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.

LU Service ingår i den centrala universitetsförvaltningen och är en av tre enheter inom sektionen Byggnad, IT och Service (BITS). LU Service erbjuder tjänster och produkter till
institutioner, anställda och studenter inom områdena; Lokalvård, Vaktmästeri, Reception, Tryckeri, Post, Parkering, Profilshop, Konferens, Bostäder och Hotell. LU Service har 240 medarbetare.



LU Konferens är Lunds universitets interna konferens- och kongressverksamhet som hjälper till med planering och genomförande av konferenser och arrangemang förlagda till Lunds universitet och/eller med universitetet som värd – med allt från planering och lokalbokning till ljud-, ljus- och bildlösningar samt med moderna Internetbaserade möteslösningar.

LU Konferens ansvarar även för verksamheten i Gamla Biskopshuset, som är Lunds universitets representationshus.

Som konferensvärd arbetar du i tätt samarbete med möteskoordinatorer och ansvarar för de praktiska detaljerna kring ett arrangemang. Vi söker dig med stort gästfokus, med förståelse för deltagarnas behov och förväntningar, och ett estetiskt sinne som har förmågan att se både helheten och de små detaljerna. I arbetet möter du människor från olika delar av världen, varför du måste kunna tala engelska obehindrat. Vi ser att du har förståelse för mötesprocessen och möteslogistik som t.ex. möblering, gästflöden, registrering och deltagarhantering samt hantering av mat och dryck.

I arbetet ingår också att hantera presentationsteknik varför du måste ha vana av att hantera datorer och projektorer. Du har relevant utbildning och är van att självständigt arbeta med förberedelser och genomförande av olika typer av arrangemang. Har du arbetat med konferenser och kongresser i Lund eller inom Lunds universitet ser vi det som meriterande. Du kommer att delta i arbetet med att introducera och lära upp ny personal samt arbetsleda dessa under arrangemang. Vi ser därför att du är lösningsorienterad, strukturerad, stresstålig och tycker att det är roligt att arbeta i ett högt tempo. Arbetet är tidvis fysiskt krävande och innebär arbete på obekväm arbetstid.

I arbete ingår vissa administrativa uppgifter varför du måste kunna hantera Word, mejl- och kalenderprogram (Outlook eller liknande) och till viss del Excel. Har du erfarenheter av bokningssystemet Lega Online är det meriterande.

För att vara aktuell för tjänsten ska du:

• Ha serviceutbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren anser relevant.

• Ha stort gästfokus med förståelse för arrangemangdeltagarnas behov och förväntningar.

• Tala och skriva svenska flytande och behärska engelska i tal.

• Ha vana att hantera presentationsteknik i form av dator och projektor.

• Ha erfarenhet av att arbeta i Word, mejl- och kalenderprogram (Outlook eller liknande och till viss del Excel).

Utöver dessa färdigheter ser vi dessutom gärna att du:

• Har erfarenheter av bokningssystemet Lega Online.

• Har dokumenterad erfarenhet av arbete med kongresser i Lund eller inom Lunds universitet

• Har ett estetiskt sinne och förmågan att se både helheten och de små detaljerna



Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.






Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång.
Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Zoran Ivic,Driftledare
046-222 43 14
Zoran Ivic
046-222 00 00
Eva Wendel
+46462227090
Liselott Olsson
+46462223862
Zoran Ivic
046-222 43 14
Ulrika Verngren
+46462228431

Sammanfattning

Besöksadress

PARADISGATAN 2
None

Postadress

PARADISGATAN 2
Lund, 22350

Liknande jobb


Receptionist/konferensvärd -inna

Receptionist/konferensvärd -inna

21 maj 2024

Konferensvärd/Restaurang/Café

Konferensvärd/Restaurang/Café

15 maj 2024

Konferensvärd

Konferensvärd

8 maj 2024