OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Apoteksakademin är idag ansvariga för kompetensutvecklingen inom hela koncernen Apoteket AB och omsätter drygt 30 miljoner kronor. 2009 började Apoteksakademin erbjuda sina tjänster till andra företag och 1 mars 2010 blev Apoteksakademin ett helägt dotterbolag till Apoteket AB. Av våra 17 anställda är hälften utbildade farmaceuter och kärnkompetensen är pedagogik. Apoteksakademin har en spännande framtid på en ny marknad och söker nu personer som vill vara med och utveckla den. Apoteksakademin arbetar utifrån övertygelsen att människor som mår bra presterar bra, att chefer som mår bra blir bättre ledare och att organisationer som mår bra oftare når sina mål. Vår syn på hälsa genomsyrar allt vi gör och omfattar både ett socialt, fysiskt och psykiskt perspektiv. Apoteksakademin vill driva utvecklingen av begreppet Corporate Health Responsibility, där företag och organisationer genom att arbeta aktivt för att medarbetarna mår bra bidrar till ett mer hälsomedvetet samhälle. Vi utbildar inom områdena Hälsa & Farmaci, Chef & ledarskap, Affärsmannaskap & Kommunikation samt IT. Formerna för pedagogiken varierar, från föreläsningar och utbildningar till workshops, e-utbildningar och nya metoder inom nätbaserat lärande. Till vårt verksamhetsområde Apoteksmarknaden söker vi nu en konsult och kompetensutvecklingsledare. Information om befattningen Genomföra och utveckla utbildningar, utveckla nya koncept inom områdena hälsa, farmaci och sälj, skapa och utveckla kundrelationer samt jobba med aktivt säljarbete inom Apoteksakademin. [ I tjänsten ingår resande och orgelbundna arbetstider. Du arbetar självständigt efter tydliga mål. Det är viktigt att du är affärsmässig och har en vilja att utvecklas inom försäljning. Du ska gilla att möta kunder och på ett trovärdigt sätt marknadsföra och sälja Apoteksakademins tjänster. En viktig roll som konsult inom Apoteksakademin är också att bidra till visioner och vara delaktig i affärs- och verksamhetsutveckling. [ Anställningsform Heltid, Tillsvidareanställning. Anställningsort Stockholm [ Du är legitimerad apotekare eller receptarie Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i svenska och engelska. Du kan arbeta i Excel, Word och PowerPoint. [ Du har tidigare erfarenhet av att -[[[[[[[[[ utveckla pedagogiska tjänster -[[[[[[[[[ leda både individ och grupp av olika storlekar i utbildningssituationer [ Du är flexibel samt har en positiv inställning med fokus på möjligheter. Du är en god pedagog med en positiv syn på människor möjligheter till ansvarstagande och utveckling Du är affärsmässig och intresserad av försäljning. Du är en trovärdig kommunikatör Du tar gärna ansvar och ber hellre om förlåtelse än tillåtelse Du bidrar till arbetsglädje och gränsöverskridande samarbete Det är meriterande om -[[[[[[[[[ du har pedagogisk utbildning -[[[[[[[[[ du är certifierad hälsokollare -[[[[[[[[[ du har erfarenhet av säljarbete på apotek Du får ett självständigt, roligt och utvecklande jobb med många positiva arbetskamrater. Du får vara med att utveckla apotekets dotterbolag Apoteksakademin AB, och blir en del av arbetet mot att bli en ledande utbildningsaktör. Du får möjlighet att använda och vidarebefordra dina kunskaper till många deltagare.