OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Proffice konsulter är specialister. Det är det som har gjort att Proffice är ett av Sveriges största och äldsta bemanningsföretag. Som Profficekonsult har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Du får möjlighet att skaffa dig erfarenhet från olika branscher och företag. Våra uppdragsgivare ställer höga krav på oss och vi ställer höga krav på våra konsulter. Eftersom du har din dagliga arbetsplats ute hos våra kunder måste du vara skicklig på det du gör, flexibel, självgående och social. Du gillar att ständigt stå inför nya utmaningar och möjligheter. Har du vad som krävs, kan du se fram emot ett stimulerande arbete och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Du ansvarar för motiverade konsulter och goda kundrelationer. Det innebär att du ansvarar för uthyrning och utveckling av en grupp konsulter och för att matcha rätt kompetens till kunden på ett affärsmässigt och lönsamt sätt. Ansvaret för konsulterna innebär bl.a. att du arbetar med anställning, introduktion, utveckling, uppföljning och avveckling av konsulter. Du har god kontinuerlig kontakt med dina konsulter, följer upp uppdrag, sjukskrivningar och arbetar proaktivt med rehabiliteringsinsatser. Du ansvarar för attestering av konsulternas inrapporterade tid och debiterat pris mot kund, vilket ligger till grund för löneutbetalning och fakturering. Som konsultansvarig deltar du även aktivt, i samverkan med säljare och andra medarbetare, i att utveckla och vårda kundrelationer för att åstadkomma merförsäljning. Du tar initiativ till kundkontakter genom besök, telefon etc. Du förstår vikten av att Proffice gör lönsamma affärer - lönsamma löner och lönsamma priser - och validerar kontinuerligt att priset som debiteras kund verkligen är enligt avtal. Du har eftergymnasial utbildning gärna inom HR/Ekonomi och medellång yrkeslivserfarenhet (2-5 år) alternativt flerårig erfarenhet inom affärsområdet och dokumenterad erfarenhet av personalansvar. Du har grundläggande kunskaper i arbetsrätt och ekonomi; kan tolka kollektivavtal, förstår regelverk runt anställning, ledigheter och avveckling och är insatt i arbetsrättslig lagstiftning. Du ser affärsmässigt på pris- och lönesättning. Som person är du resultatinriktad med mycket driv, van vid högt tempo och tycker om att arbeta strukturerat. Du har förmåga att entusiasmera, coacha och är modig och beslutsam i svåra frågor. Vidare krävs det att du tycker om att göra affärer. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift och är van att ta fram och hålla presentationer. Urval, intervjuer och tillsättning sker löpande. För att din ansökan ska behandlas på rätt sätt ska du i din ansökan tydligt redogöra för dina kompetenser i förhållande till de krav ställda i annonsen. Tjänsten kommer tillsättas omgående och kommer att vara en visstidsanställning under 6-12 månader med eventuell möjlighet till förlängning.