KONSULTASSISTENT/RECEPTIONIST (Deltid)

Arbetsbeskrivning

SOURCE Executive Recruitment AB är ett konsultbolag verksamt inom chefsrekrytering, chefsutveckling samt Interim Management.Vi har kontor i Stockholm och Malmö och är den svenska representanten i EESN (The European Executive Search Network) som är Europas största chefsrekryteringsorganisation.Våra kunder finns representerade inom både det privata näringslivet och den offentliga sektorn.Nu söker vi till vårt Stockholmskontor som ligger i närheten av Globen en KONSULTASSISTENT/RECEPTIONIST (Deltid) Vi söker Dig som är intresserad av ett omväxlande och utåtriktat kontorsarbete. Som receptionist är Din uppgift att se till att våra besökare känner sig välkomna och omhändertagna på ett varmt och trevligt sätt.Som assistent kommer Du att arbeta med testadministration, bokning av resor, inköp, kvalitetsuppföljningar, bokning av nykundsbesök, inmatning av CV:n i vår databas med mera. Du kommer även ansvara för växeltelefon, administrativa uppgifter såsom inköp Arbetsuppgifterna innefattar: . Ansvar för reception samt växeltelefon under eftermiddagen . Posthämtning .Bokning av resor (flyg, tåg, hotell, konferensrum) . Ansvar för kontorsförråd (inköp) samt fax, skrivare, portomaskin mm. .Kontakt med våra leverantörer, t ex media för annonsbokningar mm. . Mötesbokningar . Kvalitetsuppföljningsadministration samt framtagning av statistik . Back-up kopiering . Inbokning av kundbesök hos nya kunder .Administrativ assistans till konsulter & ledning .Stöd till våra urvalskonsulter med testadministration.. Inmatning av CV:n i vår kandidatdatabas (Filemaker) . Med mera...Krav: Personen vi söker skall vara mycket noggrann, initiativrik, ihärdig, social och representativ. Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom administration samt telesales är mycket meriterande Vi förväntar oss att Du behärskar Officepaketet, särskilt Excel samt Outlook (t ex bokningar i delade kalendrar).Givetvis behärskar du svenska flytande i tal och skrift samt har goda kunskaper i engelska, både tal och skrift. Önskemål: Har du även erfarenhet av enklare nätverksadministration (t ex lägga till klienter i windows 2003) är det meriterande liksom erfarenhet av arbete med Filemaker system. Övrigt: Arbetstid 13.00 - 17.00 (= 50% tjänst).Företaget växer och det kan eventuellt finnas en möjlighet till förlängning av arbetstiden på sikt.Sista ansökningsdag 12 september.Tillträde snarast.Eventuella frågor besvaras av Office Manager Anna-Lena Nyman på telefon 0739-.

Sammanfattning

Liknande jobb

Pizzabagare

17 maj 2006

Byggnadsarbetare

22 maj 2006

Lärare i SO

22 maj 2006

Lärare Hkk åk 5-9

22 maj 2006