Konsultchef

Konsultchef

Arbetsbeskrivning

Adecco är en del av det multinationella företaget The Adecco Group. Med runt 32 000 anställda på 5 100 kontor, i fler än 60 länder och omkring 700 000 konsulter, är Adecco Group en av världens största arbetsgivare. Som en av världens största HR-partners har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person på rätt plats. Adecco Group är idag ett Fortune Global 500-bolag listat på SIX Swiss Exchange. Fortune Global är en lista över världens 500 största bolag. I Sverige erbjuder Adecco såväl uthyrnings- och rekryteringstjänster som outsourcing på våra kontor spridda över landet. I Sverige ingår förutom Adecco, även Modis och Badenoch + Clark i The Adecco Group.


Om uppdraget
Som konsultchef (internt kallad Business Manager) på Adecco i Linköping präglas din roll av stor variation med fokus på tre områden: Kund, Kandidat och Konsult. Du har det övergripande ansvaret för dina kunder där du jobbar med att vidareutveckla relationer samtidigt som du arbetar med nya kunder som en del av din vardag. I rollen ansvarar du för att kartlägga dina kunder, göra affärs- och aktivitetsplaner för att möta kundernas behov med rekrytering och bemanning. Du har personalansvar för de konsulter som arbetar hos dina kunder och ansvarar för samtliga personalrelaterade frågor, så som utvecklingssamtal, tidrapportering, lönesamtal och schemaläggning. Tjänsten som konsultchef är en bred roll med stora möjligheter till utveckling. Du jobbar mot uppsatta mål och når dem genom att vara ansvarstagande, flexibel, lösningsfokuserad och genom en hög närvaro hos dina kunder. Då en av våra kollegor ska vara föräldraledig så söker vi dig som vill vara med och bidra till vår fortsatta framgång och utveckling. Uppdraget är ett vikariat på minst 1 år med möjlighet till förlängning.


Ansvarsområden
Utveckla försäljning på befintliga- och nya kunder
Rekryteringsansvar för att planera och hantera våra kunders rekryterings- och bemanningsbehov
Personalansvar för dina konsulter genom att vara en god ledare, förebild och ambassadör



Kvalifikationer
Kommunikativ: du hanterar flera kontaktytor effektivt och drivs av att skapa nya kontakter och bygga relationer. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska.
Serviceorienterad: du levererar efter kundernas, kandidaternas och konsulternas behov inom den förväntade tidsramen.
Strukturerad: du trivs med att arbeta i ett högt tempo med en förmåga att hantera flera uppgifter parallellt och kunna prioritera och agera.
Lagspelare: du värderar ett nära samarbete högt och ser dig själv som en viktig kugge i hjulet för att driva verksamheten framåt.



Om dig
Vi är intresserad av dig som har en bakgrund inom HR, ekonomi eller försäljning, har du en eftergymnasialutbildning är det meriterande.
Du drivs av att bygga förtroendegivande relationer, är affärsmässig och innehar förmågan att fånga upp kunders önskemål och har alltid fokus på att hitta lösningar samt utvecklingsområden.
Du har erfarenhet av att jobba med rekrytering och/eller bemanningsplanering, du kan prioritera och hantera flera uppgifter parallellt.
Du letar efter ett jobb där tempot är högt, du trivs i en roll med en föränderlig vardag där du kan använda din goda service- och beslutsförmåga.
Du är strukturerad och noggrann, du har erfarenhet av att jobba i olika affärssystem och är en fena på administration.


Vi erbjuder
Tjänsten innebär stor frihet under ansvar där du får stora möjligheter att påverka innehållet i din vardag, vi kan verkligen säga att ingen dag är den andra lik. Hos oss på Adecco står människan i fokus och likaså våra värderingar; Passion, Laganda, Kundfokus, Ansvar och Entreprenörsanda.


Ansökan
Du ansöker via länken nedan så snart som möjligt, dock senast den 14 februari. Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Observera att vi inte accepterar ansökningar via epost. I denna rekrytering samarbetar vi med Pontoon- som är ett varumärke inom Adecco Group. I denna rekryteringsprocess kommer vår första screening att ske på engelska, resterade av intervjuprocessen kommer hållas på svenska. I vår kvalitetssäkrade process kan du bli ombedd att genomföra en videointervju samt personlighetstester. #jobbjustnu


Om Adecco
Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till att vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats. Vår vision är att vara kundens och medarbetarens självklara val. Naturligtvis är vi ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB, Linköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2021
  • Ansök senast: 14 februari 2021

Liknande jobb


Vi söker en rekryterare

Vi söker en rekryterare

15 mars 2024

HR Assistant

HR Assistant

14 mars 2024

13 mars 2024