Konsultchef on site till Randstad Inhouse services i Södertälje

Konsultchef on site till Randstad Inhouse services i Södertälje

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Älskar du mänskliga möten i alla dess former? Beskrivs du som någon med 
”många strängar på din lyra”? Trivs du bäst i miljöer där du får frihet under ansvar? 
Då är det kanske du som är vår nya kollega på Randstad Inhouse services?

Hos Inhouse services på Randstad jobbar du i ett Account team – ett team som arbetar tillsammans med våra kandidater ute hos kunden i fråga och är behjälpliga med allt i vardagen som rör bokningar av arbetspass, bemanningslösningar, rekrytering och konsultvård för kundens räkning. Världens roligaste jobb enligt oss! Våra kunder är oftast verksamma inom industriell tillverkning, lager och logistik och med fokus på att stötta vår kund med att optimera balansen mellan flexibilitet och kontinuitet i deras bemanning är vårt mål  att öka kundens produktivitet, samtidigt som vi sänker deras kostnader. Vi jobbar därför aktivt med att definiera kundens behov i fråga om flexibilitet, analysera kundens bemanningsprocesser och rådge kunden i processförbättringar och nyttjande av bemanning, allt för att säkerställa en bemanningslösning i världsklass. Världens roligaste jobb enligt oss!



Ansvarsområden
I rollen som Account specialist har du en viktig funktion som ansvarig för att sköta den dagliga driften och att allt fungerar som det ska med de konsulter som vi har ute på uppdrag hos vår kund. 
Du är den som svarar för en nära dialog med kunden, för att förstå deras behov och önskemål och följa upp resultat och kostnader, liksom du ansvarar för kandidaternas upplevelse av anställningen hos oss. Du jobbar tillsammans med ett litet tight team av Randstadkollegor och blir väl insatt i vår affär som helhet, och våra arbetsprocesser i synnerhet. Dessutom får du inblick inte bara i den globala verksamhet som är Randstad, utan även i vår kunds vardag och verksamhet. 
Vår kund är en stor produktions-site och du kommer jobba ute hos kund i Södertälje, nära våra konsulter i och vistas en hel del ute i produktionsmiljön. 

Vidare är du ansvarig för:
Bokningar & poolmanagement; att boka medarbetare på pass och säkerställa att vi alltid har personal på plats för att möta kundens behov liksom att bygga och underhålla en pool av kvalificerade konsulter som alltid matchar kundens nuvarande och framtida behov.
Personalansvar för våra konsulter och ansvar för att hantera personalärendeen som rör våra medarbetare, för exempel; sjukskrivningar, föräldraledigheter, semesterfrågor e.t.c.
Resultat- och kostnadskontroll; att analysera och följa upp tidrapportering, fakturering och löneutbetalningar för att säkerställa att vi hanterar bemanningen på ett kostnadseffektivt sätt och för att kunna rådge kunden i fråga om eventuella ekonomiska besparingar. 
Rekryteringsprocessen, från behovsanalys i dialog med kunden – till tillsättning av 
konsulter ute på uppdrag via  annonsering, screening och urval.
Dokumentation kring kandidater i enlighet med våra rutiner och PuL liksom
att säkerställa att rekryteringsprocessen hanteras i enlighet med  Diskrimineringslagstiftningen med mera.
- Kort sagt en mångfacetterad roll med både kund och medarbetare i centrum!


Kvalifikationer
Vi sa att det var världens roligaste jobb, inte världens enklaste. Därför söker vi dig som är van vid att lyckas med det du företar dig.
 Du har något års erfarenhet av arbetsledning och är van vid att ta ett stort eget ansvar. Kanske har du själv varit team-, grupp- eller arbetsledare inom produktion, lager eller logistik – eller så kanske du har en bakgrund som junior konsultchef? 
Vi ser gärna att du har någon typ av erfarenhet av att arbeta i, eller med, produktionsmiljöer och trivs med detta. 
Oavsett vad du har gjort sen tidigare så är du en person som har nått dina mål och inte givit upp när det har varit motigt utan fortsatt arbeta engagerat, målinriktat och alltid med fokus på medarbetaren eller kundens bästa. För det är det som behövs för att lyckas hos oss i rollen som Account specialist.
Som person är du lättlärd och har tidigare erfarenhet av att sätta dig in i nya områden. Du är kommunikativ och ”säljande” som person och framför allt älskar du att ge en förstklassig service.
Då vi jobbar i en global organisation och dagligen möter människor med olika typer av bakgrunder är det också ett krav att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska och kan kommunicera obehindrat i tal och skrift på båda språken. 




Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast den 18/5 2022.
För frågor som rör rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att vända dig till HR Talent partner Angelica Gustafsson via; angelica.gustafsson@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 27 juni 2022
  • Ansök senast: 14 juli 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


19 april 2024