Konsultföretag söker ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Företag SJR är Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot ekonomi- och bank & finans.SJR arbetar med rekrytering, konsultverksamhet samt karriärvägledning.För närvarande sysselsätter företaget ett hundratal konsulter och är etablerade i Stockholm och Malmö. Vi söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent med ansvar för kundfaktureringen.Vår kund är ett internationellt IT-konsultföretag beläget i Stockholms regionen.Tjänsten är ett uppdrag på inom ramen för SJR:s konsultverksamhet med start i slutet av november och beräknas pågå till augusti 2008.Uppdraget är på 75 %.Arbetsuppgifter Att arbeta som konsult på SJR innebär att du får utveckla din kompetens hos våra välrenommerade kunder inom ekonomi-, bank- och finanssektorn.Tillsammans med din konsultchef matchas din profil gentemot våra kunders önskemål och dina krav på utveckling.Du ingår i vårt team av ekonomi-, bank- och finanskonsulter. Ditt första uppdrag blir att arbeta som ekonomiassistent på ett internationellt IT-konsultföretag.Du kommer att vara ansvarig för kundfaktureringen för Sverige, Norge och Danmark.I arbetsuppgifterna ingår att lägga upp nya projekt, att kontinuerligt uppdatera projekten, samt att förbereda och skicka ut externa och interna fakturor.Du kommer även att ansvara för att konsulternas tidsrapportering är korrekt ifylld i systemet.Tillsammans med andra kollegor kommer du att sammanställa ekonomisk information, som t ex kostnadsrapporter.I arbetsuppgifterna ingår även att vara konsultchefen behjälplig vid övriga administrativa sysslor, samt att fungera som backup för receptionisten och övriga kollegor på ekonomiavdelningen.I ditt arbete kommer du att ha mycket kontakt med konsulter, kunder och övriga ekonomifunktioner inom bolaget.Dessa kontakter är såväl nationella som internationella.Lämplig bakgrund Vi söker Dig som är utbildad civilekonom eller gymnasieekonom samt har några års erfarenhet av liknande arbete från konsultföretag.Du ska kunna arbeta självständigt men också kunna samarbeta med övriga kollegor på olika nivåer i företaget samt med kunder.Du har en god social förmåga och är inte rädd för att ha mycket kontakter.Du kommunicerar obehindrat på engelska, såväl i tal som skrift och har även god kännedom om de nordiska språken.Arbetet kräver att du har förmågan att slutföra dina uppgifter inom angiven deadline.Uppdraget är på 75 % men under de närmsta dagarna efter månadsskiftet krävs att du arbetar heltid.Erfarenhet av SOX samt från det webbaserade systemet Peoplesoft är meriterande.Övrigt Ovanstående är ett uppdrag inom ramen för SJR:s konsultverksamhet med detta som första uppdrag.Märk din ansökan med "Ekass/projekt/LN/AMS".Observera att ansökningar endast tas emot via e-post.Sänd in din ansökan snarast då urval och intervjuer görs löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Elisabeth Khera
+46 404 55 19
Malin Vindenberg
+46 8-407 55 20, +46 707-471 59 11
Elisabeth Khera
+46 8 407 59 19
Pernilla Häglund
+46 8-407 55 42, +46 707-647 16 42
Patrik Asperö
+46 8-407 55 41, +46 707-647 16 41
Jannika Skoglund

Tomas Vinnersten

Sebastian Anderson

Tomas Vinnersten
+46 0406655105, +46 0766471614
Kristina Bennet
+46 040-6655103

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR AB
  • 1 plats
  • Deltid
  • Publicerat: 30 oktober 2006
  • Ansök senast: 29 november 2006

Besöksadress

Kungsgatan 48B
GÖTEBORG

Postadress

Box 7420
Stockholm, 10391

Liknande jobb

Pizzabagare

17 maj 2006

Byggnadsarbetare

22 maj 2006

Lärare i SO

22 maj 2006

Lärare Hkk åk 5-9

22 maj 2006