Konsultuppdrag HR administratör

Konsultuppdrag HR administratör

Arbetsbeskrivning

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning söker vi nu:

öker du en roll inom en internationell HR-avdelning? Vår kund har en öppning på huvudkontoret i Stockholm! Vi rekommenderar dig att söka omgående!

Konsultuppdrag med start 1 nov och som pågår i 3 månader med goda chanser till förlänigning.

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter
I rollen som HR koordinator är du kontaktpersonen kring lönerelaterade frågor som exempelvis övertid, reseräknings- och skattefrågor. Du ansvarar för och koordinerar den månatliga löneprocessen med relevanta uppgifter (avvikelser, sjukdom, helgdagar etc) mot lönebolaget samt hanterar all administration för de anställda (pension, anställningsavtal, onboarding mm). Vidare håller du i rekryteringsprocesser från start till anställning vilket innebär kontakt med kandidater, intervjuer och koordinering med externa rekryteringsbyråer. Du ser även till att det finns introduktionsprogram till samtliga nyanställda. Slutligen stöttar du HR chefen i arbetsrättsliga ärenden och svarar på ad hoc förfrågningar från huvudkontoret i form av olika rapporter, undersökningar och policys.

Din profil
• Har en universitetsexamen inom personalvetenskap eller motsvarande
• Har något års erfarenhet av HR-relaterade frågor
• Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• Har goda datorkunskaper och förmågan att snabbt skapa dig en förståelse för nya system (idag används SAP, Visma/Azets samt interna databaser)

• Det är meriterande om du har en god förståelse i franska

Tjänsten passar dig som är i början på karriären med en önskan att komma in i en roll som du själv har möjlighet att forma. Det finns möjlighet att utvecklas, både inom den koordinerande rollen som generalist men även mot mer specialiserad HR.

Vi söker dig som gärna tar initiativ och självständigt kan driva på ditt arbete, därför är det en fördel om du tidigare har varit verksam på en HR-avdelning eller som personalansvarig. Arbetet innebär flera parallella processer och därför krävs det att du är vass på att organisera och planera dina dagar. Vidare ser vi att du har en god kommunikativ och pedagogisk förmåga för att kunna ha en tydlig, såväl som relationsskapande dialog med de anställda. Kvalitét är av högsta vikt och fokus kommer läggas på dina tekniska och erfarenhetsmässiga kunskaper men även på att ditt engagemang och den energin som du kan bidra med.

Om företaget
Anställningsform: Detta är ett tillfälligt uppdrag på ca 3–6 månader och du kommer att vara anställd hos First Reserve som konsult under den tiden.

Om oss
Så ansöker du
En avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter. Därför strävar vi på First Reserve efter mångfald i våra tillsättningar.

För enklast möjliga hantering av din ansökan ber vi dig registrera ditt CV och personliga brev genom att klicka på ansökningsknappen nedan. Då urval och intervjuer sker löpande önskar vi din ansökan snarast.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Meet a Group international AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 oktober 2023
  • Ansök senast: 3 november 2023

Liknande jobb


HR Internship

HR Internship

24 april 2024

HR-administratör

HR-administratör

23 april 2024

HR-administratör

HR-administratör

22 april 2024