Konsultuppdrag inom kundreskontra till ehandelsbolag

Arbetsbeskrivning

Vi söker omgående en erfaren och självgående konsult inom kundreskontra för ett uppdrag på 3-4 månader. Fokus kommer att ligga på att hantera och effektivisera företagets arbete med kundfordringar, framförallt inom områdena debt collection och historiska betalningar. Du kommer även att vara delaktig i att utveckla hållbara och långsiktiga processer tillsammans chefen för kundreskontra.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Arbeta med inkassofrågor och kundkontakt för att driva in utestående betalningar.
Identifiera och reda ut historiska omatchade betalningar.
Bidra till utvecklingen och implementeringen av nya processer för att säkerställa långsiktig stabilitet inom kundreskontrateamet
Samarbeta med företagets chef för kundreskontra för att sätta hållbara processer och rutiner framöver.

Bakgrund och erfarenhet: Vi söker dig som är kommunikativ och som är van ta beslut och att arbeta självständigt. Du har flerårig erfarenhet inom kundreskontra. Erfarenhet av att jobba med kundreskontraprocesser, gärna relaterat till factoring och hantering av omatchade betalningar, är meriterande. Det är också meriterande med erfarenhet av inkasso samt om du arbetat i Netsuite.
Uppdraget har start omgående och pågår initialt 3-4 månader. Kunden har kontor i centrala Stockholm. Det finns möjlighet att jobba på distans 1 dag i veckan. Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Newr
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2025
  • Ansök senast: 30 juli 2025

Liknande jobb


Ekonomiadministratör

23 augusti 2010

REKR:UPPDRAG - Ekonomiassistent

23 augusti 2010

Ekonomiassistent vid behov

23 augusti 2010