Kontorist/orderhantering

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning:

Tillhandahålla service till försäljningschefen för att säkerställa ändamålsenlighet och effektivitet inom Studex Scandinavia Kontoret


Huvudsakliga arbetsuppgifter:

. ta emot en order på telefon / fax eller e-post och placera den i lagersystemet;
. ta emot, direkt och ringa telefonsamtal, fax-och e-post;
. bistå vid planering och förberedning av mässor, möten och konferenser;
. upprätthålla schemaläggning och kalenderns händelse;
. schema och bekräfta möten och resor för försäljningschefen;
. förbered (förpackning) i beställningen och skicka via postkontor / frakt leverantör till kund;
. ordbehandlingsprogram och sekreterare;
. bibehålla den generella arkivsystem och arkivera all korrespondens;
. ansvara för bokföring och ekonomi och ansvara också för att samla in kvitto och fakturor till vår externa revisor


Kvalifikationer:

. organisatoriska färdigheter;
. förmåga att planera ditt eget arbete, arbete på eget initiativ och att tidsplanera
. förmåga att hantera press och motstridiga krav och prioriteringar uppgifter;
. eftersom muntlig och skriftlig kommunikation sker på svenska och engelska krävs goda kunskaper i svenska och engelska.
. trevlig och serviceminded
. teamwork och projektledning
. takt och diskretion,
. pålitlighet och ärlighet;
. använda MS Office utrustning och Internet väl;


Studex startade verksamheten 1978 och är idag ett världsomspännande företag med huvudkontor i Los Angeles i USA. Studex innehar 75% av världs-marknaden. Europakontoret ligger i Tyskland.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Studex Scandinavia AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 8 juli 2010
  • Ansök senast: 31 augusti 2010

Postadress

None
UPPSALA, 75320

Liknande jobb


Säljare - Start 23 Oktober!

Säljare - Start 23 Oktober!

17 oktober 2023

Säljare - Start 9 Oktober!

Säljare - Start 9 Oktober!

9 oktober 2023